» آخرین اخبار » گیلان » افزایش ۱۵ درصدی برداشت گردو در گیلان

افزایش ۱۵ درصدی برداشت گردو در گیلان

شهریور ۲۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت گردو در استان ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

منوچهر پارسافر با اشاره به آغاز برداشت گردو در گیلان اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب امسال شاهد افزایش تولید گردو در گیلان هستیم.

وی  با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۷۰ نفر در گیلان باغدار گردو هستند، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۳۷۰ تن گردو برداشت شود.

پارسافر با اشاره به اینکه ارزش این مقدار گردو ۶۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: بیشترین گردوی گیلان در شهرستان های رودبار، رودسر، املش، رضوانشهر، تالش و … تولید می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: گردوی گیلان علاوه بر بازارهای شهرستان های استان در دیگر استان های کشور نیز به فروش می رسد و از مشتریان زیادی برخوردار است. 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان ۴۱۳۹ هکتار باغ گردو دارد، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی خوب و بارش به موقع باران و نباریدن تگرگ در فصل گل دهی، میوه دهی درختان گردو امسال ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

منوچهر پارسافر خاطرنشان کرد: زمان برداشت محصول گردو بسته به مناطق مختلف گیلان از اواخر شهریور ماه تا نیمه اول آبان انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعطای نهال یارانه‌ای و ارقام مناسب و سازگار در مناطق مختلف گیلان از باغداران حمایت می‌کند.

پارسافر اضافه کرد:  امسال در سطح وسیعی از باغ‌های قدیمی اجرای عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گردو منبع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است، سلامت قلب و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. درخت گردو علاوه بر تولید محصولی مغذی، چوب بسیار مناسبی برای تولید فرآورده‌های چوبی دارد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×