» آخرین اخبار » گیلان » برخورداری دانش آموزان گیلانی از ۱۴ فضای آموزشی – ورزشی جدید

برخورداری دانش آموزان گیلانی از ۱۴ فضای آموزشی – ورزشی جدید

شهریور ۲۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل نوسازی مدارس گیلان گفت: در هفته دولت و مهرماه امسال ۱۴ فضای آموزشی – ورزشی شامل ۷۵ کلاس درس با زیربنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع را به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داده و تجهیز کرده است.

علی دقیق، با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی استان گیلان در سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: ۳۱۱ دانش آموز گیلانی در ۳۲۰۰ فضای آموزشی با زیربنای یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار دانش آموز نیز در ۸۰۰ فضای آموزشی غیر دولتی به تحصیل خواهند پرداخت، افزود: اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان در هفته دولت و مهرماه امسال ۱۴ فضای آموزشی – ورزشی شامل ۷۵ کلاس درس با زیربنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع را به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داده و تجهیز کرده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از تخصیص اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومانی خرید تجهیزات آموزشی از سوی استاندار طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از این اعتبار، ۴.۵ میلیارد تومان برای تجهیزات گرمایشی، ۱۶.۵ میلیارد تومان برای تجهیزات کلاسی نظیر میز و صندلی، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات هنرستانی و ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات انفورماتیک تخصیص یافته است.

دقیق با بیان اینکه ۳۲۰ خیر مدرسه ساز تاکنون ۳۷۰ فضای آموزشی با ۱۵ هزار کلاس را در استان گیلان احداث کردند، متذکر شد: میزان مشارکت خیرین گیلان در ساخت و ساز فضاهای آموزشی نسبت به متوسط کشور بالاتر است.

وی با اشاره به مشارکت صد درصدی خیرین مدرسه ساز استان در پروژه های هفته دولت امسال، گفت: بیش از ۴۰ درصد اعتبارات توسط خیرین تامین شده است لذا افراد با نیت خیر می توانند جهت خرید تجهیزات برای مدارس یا ساخت فضاهای آموزشی به مجمع خیرین مدرسه ساز یا اداره کل آموزش و پرورش و یا اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×