» آخرین اخبار » گیلان » مهار تورم و ثبات قیمت ها در برنامه های توسعه ای دیده شود

مهار تورم و ثبات قیمت ها در برنامه های توسعه ای دیده شود

شهریور ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه مهار تورم و ثبات قیمت ها باید در برنامه های توسعه ای دیده شود، عنوان کرد: یکی از روش های مهار تورم و ثبات بازار نظارت است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به ابلاغ محورهای برنامه توسعه هفتم از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اگرچه در دنیای امروز شاهد بی ثباتی اقتصادی هستیم، اما مهمترین خواسته مردم از دولت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت است.

وی با بیان اینکه مهار تورم و ثبات قیمت ها باید در برنامه های توسعه ای دیده شود، عنوان کرد: یکی از روش های مهار تورم و ثبات بازار نظارت است و لذا دولت باید با کمک اتاق فکرهای اقتصادی و اصناف و فعالان اقتصادی مدیریت و کنترل بر اقتصاد داشته باشد.

امام جمعه رشت، یکی از مهمترین مطالبات رهبر انقلاب در برنامه توسعه پیش رو را جهت دهی نقدینگی به سمت تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید سرمایه گذاری در حوزه تولید را افزایش دهد و از ورود بانک ها به کارخانه ها و بنگاه داری جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در ادامه به شرکت بیش از سه میلیون ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: از ملت و دولت عراق قدردانی می کنیم که میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند؛ اگرچه شاهد هجمه های دشمن به این مراسم معنوی هستیم، اما به فضل الهی و به برکت اربعین حسینی اتحاد و انسجام مسلمانان روز به روز تقویت خواهد شد.

وی همچنین به حضور رسمی ایران در اجلاس شانگهای اشاره کرد و ادامه داد: سفر رئیس جمهور به ازبکستان و تقویت نقش آفرینی ایران در اجلاس شانگهای یکی از اقدامات مهم اقتصادی کشور است و خوشبختانه کشورهای عضو اجلاس شانگهای خواهان روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به گردش مالی ۶۰۰۰ میلیارد دلاری در کشورهای عضو شانگهای، اضافه کرد: در جریان روابط اقتصادی با کشورهای منطقه می توانیم روابط فرهنگی و سیاسی دوجانبه و چندجانبه را ارتقا ببخشیم که نتیجه آن شکست بیش از پیش دشمنان است.

وی در پایان به حمایت های انگلیس از رژیم پهلوی و جنایت های ایران کشور علیه ملت ایران اشاره کرد و متذکر شد: ملت ایران هرگز توطئه های رهبران انگلستان علیه این کشور را فراموش نمی کنند و فریب قدرت پوشالی آنان را نمی خورند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه خاطره خوب و مثبتی از روابط ایران و انگلیس جز جنگ افروزی و توطئه چینی و ظلم و کشتار و غارت نداریم، تصریح کرد: بسیاری از کشورها از استکبار و استعمار و استثمار رنج برده اند که منشا آن انگلیس بوده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×