» آخرین اخبار » گیلان » بی برنامگی در حوزه اشتغال به بحران اقتصادی کمک می کند

بی برنامگی در حوزه اشتغال به بحران اقتصادی کمک می کند

شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان گفت: اگر برای توسعه اشتغال در شهرستان ها برنامه نداشته باشیم به بحران اقتصادی کمک کرده ایم.

محمد اسحاقی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: ضروری است فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوطه بدانند که اگر برای توسعه اشتغال در شهرستان ها برنامه نداشته باشیم به بحران اقتصادی کمک کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد و توسعه بازارچه های محلی، افزود: دولت سیاست های خوبی را برنامه ریزی کرده است و باید در این مورد در گیلان هم کارهای بیشتری انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی از محل سفر رئیس جمهور داریم، اما از برنامه‌های خود عقب هستیم.

اسحاقی لزوم توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال در گیلان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بانک‌ها باید بر اساس شعار سال و سیاست‌های ابلاغی، نسبت به جذب اعتبارات تبصره ۱۶ اقدام کنند تا این اعتبارات در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت به متقاضیان پرداخت شود.

شراره کاووسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز، خاطرنشان کرد: ۴۵ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی استان گیلان ابلاغ شده، اما تاکنون فقط افراد برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و جذبی صورت نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای گیلان در بخش اشتغال روستایی، افزود: ۳۸ میلیارد تومان نیز اعتبار برای توسعه اشتغال در بخش روستایی استان گیلان در نظر گرفته شده است.

کاووسی به رصد سازمان برنامه بودجه برای راستی آزمایی آمار اشتغال اعلام شده اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شده بیش از ۳۰ هزار شغل در گیلان ایجاد شود که تاکنون در این خصوص گیلان رتبه هفتم را طبق آمارها به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×