» آخرین اخبار » گیلان » آحاد ملت ایران متعهد به تحقق وصایای شهدا هستند

آحاد ملت ایران متعهد به تحقق وصایای شهدا هستند

شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه امروز آحاد ملت ایران متعهد به تحقق وصایای شهدا هستند، گفت: باید آثار صوتی و تصویری مرتبط با شهدا و ایثارگران را نسل به نسل منتقل کنیم.

اسدالله عباسی در نشست مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، با تاکید بر لزوم تجلیل و تکریم از شهدا و ایثارگران و خانواده های معظم آنان به عنوان الگوهای ایثار و شهادت، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران وارد عرصه دفاع مقدس شدند تا حافظ آرمان های نظام اسلامی باشند.

وی آرمان های امام و منویات رهبر انقلاب را نقشه راه نظام دانست و افزود: راه ملت ایران راه مقاومت و ایستادگی است و با همین روحیه در طول ۴۳ سال گذشته به الگویی برای ملت های مظلوم و مسلمان و آزادی خواه جهان تبدیل شده است.

استاندار گیلان خواستار توجه به جهاد تبیین در عرصه فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت شد و عنوان کرد: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با تولید محتوا و نرم افزارهای فرهنگی فاخر همراه باشد. سرود «سلام فرمانده» یکی از این آثار فاخر فرهنگی است که در وانفسای تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی بر دل ها نشسته و امپراتوری رسانه را به انفعال وا داشته است. این سرود در دنیا موج ایجاد کرده و همه مشتاقان ولایت و امامت پیام آن را دریافت کرده اند.

عباسی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به یادگاران دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مدیران باید پیشگام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند و قطعا دیدار و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بزرگداشت شهدا و خانواده های معزز آنان را از شعائر دینی و ملی دانست و یادآور شد: شهدا به بزرگداشت های ما نیاز ندارند و ما باید به راه این بزرگواران تمسک بجوییم و امانتدار خوبی برای آرمان های آنان باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز آحاد ملت ایران متعهد به تحقق وصایای شهدا هستند، گفت: باید آثار صوتی و تصویری مرتبط با شهدا و ایثارگران را نسل به نسل منتقل کنیم؛ البته فقط بایگانی کافی نیست و باید پیام شهدا را برجسته و نصب العین کنیم.

وی تداوم حرکت نظام اسلامی بر ریل توسعه و پیشرفت و تعالی را در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: به برکت جانفشانی شهدا جمهوری اسلامی بر معادلات سیاسی و امنیتی دنیا اثرگذار است و اگر روزی دشمنان با مذاکره وقت ما را می گرفتند، امروز جمهوری اسلامی است که وقت دشمنان را می گیرد و خودش با قدرت به راهش ادامه می دهد.

عباسی زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی را یکی از توفیقات جبهه مقاومت دانست که به برکت فرهنگ ایثار و شهادت محقق شده و اظهار کرد: ما پیرو حق هستیم و شهدا الگوی ما هستند و لذا پیروزی با ماست.

استاندار گیلان خانواده های شهدا را سند زنده نظام اسلامی دانست و بیان کرد: دیدار با مادران و پدران شهدا برای مسئولان روحیه بخش است و لذا در هفته دفاع مقدس رزمایش دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر در همه شهرستان ها با محوریت فرمانداران و روسای ادارات برگزار شود.

وی شهدا را الگوهای معنویت و تخصص و تعهد و مدیریت جهادی و «ما می توانیم» دانست و گفت: شهدای انقلاب اسلامی همانند شهید میرزا کوچک خان جنگلی به تاسی از امام حسین(ع) با استکبار و استبداد و استعمار مبارزه کردند و جاویدان شدند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×