» آخرین اخبار » گیلان » واکسیناسیون ۸۰ درصدی فرهنگیان در گیلان
واکسیناسیون 80 درصدی فرهنگیان در گیلان

واکسیناسیون ۸۰ درصدی فرهنگیان در گیلان

شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تجارب نظام‌های آموزشی مختلف نشان می‌دهد تعطیلی طولانی مدت مدارس به دلیل‌عدم دسترسی دانش‌آموزان به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مطلوب، آسیب‌های آموزشی، جسمی و روحی متعددی را برای دانش‌آموزان در بر داشته است. 

وی با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در مدارس برای یادگیری مطلوب دروس گفت: جوامع برای سال تحصیلی پیش رو، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری آموزشی خود را بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و آموزش حضوری بنا نهاده‌اند. 

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه به‌طور قطع حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان از اولویت‌های اصلی کشورمان است، افزود: اجرای تصمیم آموزش حضوری دانش‌آموزان نیازمند تکمیل فرایند واکسیناسیون اعم از فرهنگیان و خانواده‌های دانش آموزان، آماده‌سازی فضای مدرسه با لحاظ کردن تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی، امنیت خاطر خانواده‌ها و تأمین تجهیزات وامکانات لازم مدارس است. 

استاندار گیلان راه‌اندازی سامانه «شاد» را نشان دهنده آن دانست که که نظام آموزشی کشور در مسیری رو به رشد با استفاده از فناوری‌های آموزشی روز، گام برداشته و در گذر زمان با بهره گیری از فرصت‌های مغتنم برای ارتقای کاربردهای آموزشی و پرورشی خود اقدام کرده است. 

به گفته زارع، در شرایط کنونی اگرچه آموزش مجازی به والدین این امکان را می‌دهد که باعدم حضور در مدرسه نسبت به آموزش فرزند خود، احساس امنیت بیشتری کنند؛ اما دانش‌آموزان به اجتماعی شدن نیاز دارند و این مهم با آموزش حضوری فراهم می‌شود ضمن آنکه کیفیت آموزش حضوری به مراتب از آموزش غیرحضوری بالاتر است. 

وی با بیان اینکه رویکرد بازگشایی مدارس به جز فعالیت‌های آموزشی و یادگیری که دارند؛ با برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در زمینه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و ورزشی؛ دارای نقشی بسزا در رشد همه‌جانبه آینده سازان جامعه است، تصریح کرد: ایجاد آرامش درآغاز سال تحصیلی جدید از انتظارات معقول جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان است و براین مبنا از مجموعه آموزش و پرورش انتظار دارم بدون وقفه کارها را با جدیت در کنار هم دنبال کنند تا بتوانیم در این فرصت باقی مانده، همه فرآیندهای پروژه مهر را بدون دغدغه اجرایی کنیم. 

استاندار گیلان با بیان اینکه معتقدم تا بازگشایی حضوری مدارس، مشارکت والدین، نقش مؤثری در به ثمر رسیدن اهداف و برنامه‌های آموزشی و پرورشی خواهد داشت؛ همراهی آنان را موجب کمتر شدن سختی‌های راه یادگیری برای فرزندانشان عنوان کرد. 

زارع گزارش ارائه شده در این جلسه از میزان آمادگی مدارس استان برای برگزاری آموزش حضوری را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که این میزان آمادگی، با پیگیری‌های مجدانه، به ۱۰۰ درصد برسد. 

وی با اشاره به ۲۵ مدرسه آماده شده تجمیعی برای انجام واکسیناسیون فرهنگیان و نیز تزریق واکسن به ۸۰ درصد فرهنگیان طبق آمارهای ارائه شده، تسریع این روند را مورد تأکید قرار داد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×