» آخرین اخبار » گیلان » بازگشت رنگ آبی به یک شهرستان گیلان/ شیوع بیماری های تنفسی در آستانه پاییز

بازگشت رنگ آبی به یک شهرستان گیلان/ شیوع بیماری های تنفسی در آستانه پاییز

شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شهرستان آستارا در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، تصریح کرد: سایر شهرستان های گیلان در وضعیت زرد هستند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۳۸ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۱۵ بیمار ترخیصی نیز داشتیم.

وی مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۱۱۹ نفر دانست و افزود: خوشبختانه روند ابتلا و بستری در استان نزولی شده است و تنها ۲۱ نفر بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، تصریح کرد: سایر شهرستان های گیلان در وضعیت زرد هستند.

مهرابیان از پوشش ۹۷ درصدی دز اول و ۹۳ درصدی دز دوم واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان دز سوم و بیش از چهار درصد دز یادآور را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس قرار داریم، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد دانش آموزان دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و لذا روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس بهترین فرصت برای تزریق دز دوم است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان از آمادگی روزانه ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: در آستانه فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوانزا هستیم و لذا مردم با رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل های کرونایی می توانند از آنفلوانزا هم مصون بمانند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×