» دسته‌بندی نشده » تکاپوی تل‌آویو برای تقویت موضعش پیش از اقدام فلسطین در مجمع عمومی

تکاپوی تل‌آویو برای تقویت موضعش پیش از اقدام فلسطین در مجمع عمومی

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 1۰


در حالی که رهبران فلسطین در تلاش هستند طرح اقدام سیاسی آتی خود را در نشست‌های ماه جاری مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و روسای دستگاه‌های امنیتی ارزیابی گسترده‌ای را از وضعیت فلسطین به عمل خواهند آورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، در حالی که رهبران فلسطین در تلاش هستند طرح اقدام سیاسی آتی خود را در نشست‌های ماه جاری مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهند، یک گزارش عبری فاش کرد، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه با روسای دستگاه‌های امنیتی در چارچوب فعالیت‌های کابینه در حمایت از موضع تشکیلات خودگردان فسلطین، ارزیابی گسترده‌ای را از وضعیت فلسطین به عمل خواهد آورد.

ایده‌های حمایت از تشکیلات

دولت تل‌آویو در حال بررسی آغاز اقداماتی با هدف کمک به تشکیلات خودگردان است و در این راستا یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فردا (پنج‌شنبه) با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی جلسه گسترده‌ای برای ارزیابی وضعیت موجود برگزار خواهد کرد.

در تل‌آویو ایده‌های متعددی برای چگونگی کمک به تشکیلات خودگردان در برقراری مجدد ثبات مطرح بوده و گفتگوهایی نیز درباره توسعه کمک‌های اقتصادی به رام‌الله برقرار هستند و تل‌آویو این کمک‌ها را با افزایش تعداد مجوزهای کار برای فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی و کمک‌های اقتصادی به تشکیلات از منابع مختلف انجام می‌دهد.

فرار از توافقنامه‌ها

پیشتر رژیم صهیونیستی در سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه در ژوئیه گذشته به دولت آمریکا تعهد داده بود، تسهیلاتی را برای زندگی فلسطینی‌ها در مقابل توقف فعالیت در روند سیاسی فراهم کند، مساله‌ای که فلسطینی‌ها بارها آن را رد کردند.

این رویکرد تل‌آویو در حالی مطرح شد که رهبران فلسطین برای ارائه طرح اقدام سیاسی آتی خود از طریق درخواست عضویت کامل در سازمان ملل به جای عضو ناظر آماده می‌شوند و احتمالا علت رویکرد جدید اسرائیل برای کمک به تشکیلات خودگردان، تلاش آن برای بهبود چهره خود پیش از برگزاری نشست‌های مجمع عمومی است.

آمادگی برای حملات هوایی

همزمان نیز فاش شد که ارتش رژیم اشغالگر پس از تنش امنیتی رو به گسترش، برای استفاده از پهپادها در تمامی نقاط کرانه باختری همانند غزه آماده می‌شود.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی گزارش داد، آوی بلوت، فرمانده تیم کرانه باختری و اریک مویال، فرمانده تیپ منطقه جنین مامور راه‌اندازی یک مرکز حمله وابسته به نیروی هوایی اسرائیل شدند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×