» دسته‌بندی نشده » ادعای آمریکا: شکاف‌ها در مذاکرات با ایران هنوز باقی است

ادعای آمریکا: شکاف‌ها در مذاکرات با ایران هنوز باقی است

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادعای «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کم‌شدن امید وی برای حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، به دستاویزی برای واشنگتن تبدیل شد تا به تکرار ادبیات همیشگی برای سلب مسئولیت کردن از خود بپردازد.

«وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری مدعی شد که پاسخ ارسالی ایران برای آنها، باعث پر شدن شکاف‌ها در مذاکرات نمی‌شود.

پاتل در پاسخ به سوالی درباره اینکه روند مذاکرات وین بعد از پاسخ ایران و اظهارات بورل در چه مرحله‌ای قرار دارد، ادعا کرد: «تاکید می‌کنم که از نظر دولت [آمریکا]، پاسخ ایران باعث نشده ما به موقعیتی برسیم که توافقی حاصل گردد».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما مکرراً گفته‌ایم که شکاف‌ها [در مذاکرات وین] باقی مانده‌اند و از پاسخ ایران نیز مشخص است که این شکاف‌ها فعلا وجود خواهند داشت».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره اتباع بازداشت‌شده این کشور در ایران به جرائم امنیتی و جاسوسی، با دخالت در امور داخلی ایران گفت: «ما سعی می‌کنیم که مذاکراتی با قید فوریت برای آزادی چهار آمریکایی بازداشتی در ایران انجام دهیم و از ایران می‌خواهیم که آنها را آزاد کند».

پاتل قبل از این نیز، ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود. (جزئیات بیشتر)

 


نشست خبری پاتل در وزارت خارجه آمریکا

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی درباره خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط روسیه از کره شمالی و ایران، مدعی شد: «با توجه به این واقعیتی که روسیه با کره شمالی و ایران همکاری داشته تا تسلیحاتی را [برای جنگ با] اوکراین خریداری کند، چه چیزی غیر از اینکه روسیه یک حامی دولتی تروریسم است می‌توان گفت؟».

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تفاوتی بین مذاکرات هسته‌ای با ایران و مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی وجود دارد، اظهار داشت: «کره شمالی با سلاح اتمی و همچنین ایران دارای سلاح اتمی، مسائلی هستند که از نظر ما شدیداً دردسرساز و ثبات‌زدا هستند».

طبق این گزارش، پاتل ادعا کرد: «این خطر هم برای منطقه و هم جهان وجود دارد. به همین دلیل است که درخصوص کره شمالی، ما برای خلع سلاح کامل شبه‌جزیره فشار می‌آوریم و تمام اقدامات لازم برای مطمئن شدن از اینکه پیونگ‌یانگ هیچ خطر اتمی برای آمریکا و متحدانش ندارد، انجام می‌دهیم».

انتهای پیام/خ




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *