» دسته‌بندی نشده » اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) شانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، توجه به اقتصاد به عنوان مسئله اصلی کشور را مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم عنوان کرد و با تاکید بر لزوم مهار تورم در کشور تصریح کرد: نباید هیچ‌گونه اقدام تورم‌زا از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور،‌ رضا فاطمی‌امین وزیر صمت با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

خبر فساد مالی برادرزن یکی از وزرا دروغ است

حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات ضمن تکذیب خبر فساد مالی و دستگیری برادر خانم یکی از وزرا، درباره نحوه برخورد با مدیران متخلف در دولت و اینکه مورد مشابه دیگری در دولت  وجود دارد، بیان کرد: مشابه این مورد اخیر را در دولت نداریم و اخبار مطرح شده صحت ندارد و کسانی که این مسایل را مطرح می‌کنند با آبروی افراد بازی می‌کنند. در مورد آقای مکارم اقدام شده و دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آخرین اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آخرین اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه را تشریح کرد و گفت: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده است و صد میلیون مترمکعب آب از تصفیه‌خانه‌های شهرهای تبریز و ارومیه رها شده است. مشکل زاب هم که حل شود حتماً انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی‌سیب انجام می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی دو تابعیتی نیست.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به اینکه محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه معرفی شده، گفت: ایشان از جهت علمی، مدیریتی و اجرایی و اخلاقی ویژگی هایی داشتند که از طرف رئیس جمهور  انتخاب شدند.

در واکنش به ادعای دو تابعیتی بودن زاهدی وفا نیز تصریح کرد: هم در داخل و هم در خارج مطالب جعلی و نادرستی را منتشر کردند که وی برای تحصیل به خارج رفته بوده و به ایران بازگشته یا گفتند پسر وی در اروپا بوده در صورتی که ایشان اصلا اولاد ذکور ندارد. اینها برای تخریب یک چهره علمی است. انتظار داریم رسانه ها اخبار را نادانسته منتشر نکنند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

افزایش حقوق کارکنان در دست بررسی است

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که افزایش حقوق کارکنان دولت در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: این موضوع همچنان درحال بررسی و اکنون هم جلسه‌ای در همین منظور درحال برگزاری است و من به همان جلسه می روم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توصیه رییس بانک مرکزی به مردم برای تسهیل دریافت ارز اربعین

علی صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی به زوار اربعین توصیه کرد که برای جلوگیری از ازدحام، جهت دریافت ارز اربعین به بانک‌ها و نه صرافی‌ها مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای افزایش مراکز توزیع ارز زوار اربعین وجود دارد یا نه، اظهار کرد: انتظار بر این است که مردم فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. ما الان بانک‌ها را هم مشخص کردیم. قبلاً پنج بانک بود، الان ۲۱ بانک شده است که اسامی آن‌ها هم اعلام شده، بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند، نه به صرافی‌ها چون باعث ازدحام می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دور دوم سفرهای استانی از مهر آغاز می شود

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دور دوم سفرهای استانی از اواسط مهر آغاز می شود، گفت: در یک برنامه زمان بندی تا پایان سال تمام تعهدات سفرهای استانی از محل منابع عمومی پرداخت می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

بانک مرکزی موظف به ایجاد یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات شد

رضا فاطمی‌امین وزیر صمت با اعلام اینکه در حوزه اعطای تسهیلات بانکی، یکپارچگی وجود ندارد، اظهار کرد: در جلسه امروز در مورد رفع موانع تولید مصوباتی داشتیم و به موجب آن بانک مرکزی موظف شد سامانه یکپارچه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه‌اندازی کند تا کل فرایند و میزان سود در آن قید شود.  

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×