» آخرین اخبار » گیلان » افزایش سه برابری تولید زیتون در رودبار / پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن زیتون

افزایش سه برابری تولید زیتون در رودبار / پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن زیتون

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شود که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

صالح محمدی در جمع خبرنگاران از افزایش چشمگیر محصول زیتون در باغات زیتون رودبار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن زیتون برداشت کنند که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش دارد.

وی با بیان اینکه امسال سال آور زیتون است، افزود: هم اکنون ۲۲ هزار باغدار گیلانی در ۸ هزار و ۳۳۳ هکتار از باغات بارور شهرستان رودبار در حال برداشت زیتون هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به  افزایش تولید محصول در شالیزارهای استان خاطرنشان کرد: به رغم نگرانی های موجود در آغاز فصل زراعی برنج با توجه به کاهش قابل توجه ذخایر آبی در مقایسه با سال گذشته، شالیکاران گیلانی با بکارگیری توصیه های فنی، رعایت تقویم زراعی و مدیریت صحیح مزرعه توانستند به عملکرد قابل قبول با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته دست یابند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین در خصوص پروژه های آب و خاک در گیلان تصریح کرد: امسال ۱۲۲ کیلومتر انتقال آب با لوله صورت گرفت که این اقدام در تاریخ سازمان جهاد کشاورزی گیلان  بی‌سابقه بود.

وی افزود: از اعتبارات داخلی ۱۴ میلیارد تومان برای تعمیر و راه‌اندازی ۳۷ ایستگاه پمپاژ آب و  همچنین مرمت و راه‌اندازی هفت حلقه چاه کشاورزی هزینه و وارد مدار بهره‌برداری آب زراعی استان شد.

محمدی گفت: از هم‌اکنون از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و تعمیق و بازسازی آب بندان ها نیز آغاز شده است.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×