» دسته‌بندی نشده » اسلحه مخفی ورزشکاران! – ایسنا

اسلحه مخفی ورزشکاران! – ایسنا

شهریور ۱۳, ۱۴۰۱ 0۰


زمانی که بحث از تمرین و رقابت می‌شود، برخورداری از حمایت خانواده، دوستان و هم تیمی‌ها ممکن است یک اسلحه مخفی برای ورزشکار باشد.

به گزارش ایسنا، زمانی که بحث از تمرین و رقابت می‌شود، برخورداری از حمایت خانواده، دوستان و هم تیمی‌ها ممکن است یک اسلحه مخفی برای ورزشکار باشد تا بتواند به کمک آن موفقیت‌های ورزشی خود را در روزهای بازی بهبود بخشد.

آیا این امر واقعا به شما کمک می‌کند تا در طول رقابت، عملکرد بهتری داشته باشید؟ یک محقق به نام تیم ریز (Tim Rees) گزارش داده است که تشویق و حمایت دوستان و خانواده یک پارامتر کلیدی در ایجاد اعتماد به نفس یک ورزشکار به شمار می‌رود و اعتماد است که می‌تواند منجر به موفقیت در یک رویداد ورزشی دارای فشار روانی بالا شود. باید خاطرنشان کرد در مجموع ۵ راهکار برای ایجاد یک سسیستم پشتیبانی قوی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره شده است.

تقاضای حمایت

بر اساس این مطلب که از سوی حرمت السادات زبردست و افسانه صنعت‌کاران تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌ آمده است: بزرگترین طرفداران شما افرادی هستند که به آن‌ها بیشترین احساس نزدیکی را دارید. اما ممکن است آن‌ها ندانند که شما نیازمند حمایت آن‌ها هستید، بنابراین اهداف و برنامه‌های خود را با آن‌ها درمیان بگذارید و سپس از دوستان و خانواده خود بخواهید که شما را در جهت کسب اهداف تشویق کنند.

انتخاب مربی مناسب

یک مربی خوب، بزرگترین سیستم پشتیبانی شما به شمار می‌رود. او به جزییات  دقت می‌کند وشما را متمرکز نگه می‌دارد، علاوه بر این بازخوردهای مثبت ایجاد می‌کند، متوجه جهت حرکت می‌شود و کاملا روی موفقیت شخصی شما سرمایه گذاری می‌کند.

پیدا کردن یک زوج تمرینی

یک زوج تمرینی که با سطح شما، سطحی برابر داشته باشد یا حتی اندکی از شما حرفه‌ای تر باشد، می‌تواند بهترین دوست شما و اعتمادی برای ورزش کردن باشد، بنابراین به دنبال افرادی بگردید که شما را به جلو هل دهند، تشویق‌تان کنند و برای اتمام کارتان به شما انگیزه بدهند، شخصیتی مثبت و سرگرم کننده داشته باشند.

پیوستن به یک باشگاه یا گروه محلی

اگر شما می‌دوید و می‌خواهید بهترین دونده دوی یک کلیومتری باشید، یک گروه دوی محلی پیدا کنید که فعال، پویا و سوق دهنده به سمت اهداف مشترک باشد و ممکن است که متوجه این موضوع شوید که این افراد همان افرادی هستند که شما را برای رسیدن به خط پایان تشویق می‌کنند.

پشتیبانی از دیگران را پشتیبانی کنید

 تشویق دیگران می‌تواند آن‌ها را به سمت عملکردی بهتر هدایت کند و نتیجه این کار یعنی همان نتیجه برای شما نیز رقم می‌خورد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×