» آخرین اخبار » گیلان »  ۸۵ درصد صادرات استان از مرزهای سه گانه آستارا/ضرورت استقرار نمایندگی سازمان اموال تملیکی

 ۸۵ درصد صادرات استان از مرزهای سه گانه آستارا/ضرورت استقرار نمایندگی سازمان اموال تملیکی

شهریور ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار آستارا با تاکید بر ضرورت استقرار نمایندگی سازمان اموال تملیکی در این شهرستان مرزی گفت: ۸۵ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه آستارا صورت می گیرد و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان برای رونق بیشتر تجارت خارجی بسیار مهم است.

عنایت رضایی پور در گفتگوی اختصاصی با ایسنا با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های راه آهن بین المللی آستارا و اتصال آن به راه آهن رشت و تکمیل کریدور بین المللی و بسیار مهم شمال به جنوب اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در مرز آستارا به عنوان یک گذرگاه مهم صادراتی کشور پیگیری می شود.

وی مرزهای آستارا را گذرگاه هایی امن برای تجارت و صادرات ملی عنوان و افزود: اهمیت مرز آستارا بر هیچ کسی پوشیده نیست و گمرک آستارا به عنوان یک گمرک فعال، تمام رویه‌ها را در بخش‌های مختلف گمرکی دارا بوده و در سه مرز آبی، زمینی و ریلی فعالیت ویژه ای دارد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه گمرکات آستارا از گمرکات فعال استان گیلان هستند گفت: در سطح کشور کمتر گمرکی را داریم که از سه رویه به شکل همزمان برخوردار بوده و از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی صادرات ملی داشته باشد.

رضایی پور با تاکید بر لزوم تجهیز امکانات سخت افزاری گمرک آستارا تصریح کرد: تجهیزات سخت افزاری و همچنین تعداد دستگاه های ایکس‌ ری در گمرک آستارا باید تقویت و افزایش پیدا کند و پیگیر این موضوع مهم هستیم.

وی با بیان اینکه آستارا از مرزهای مهم جمهوری اسلامی ایران است و با دارا بودن سه مرز تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه در آن از اهمیت لازم برخوردار است خاطرنشان کرد: با توجه به حجم قابل توجه کالاهای قاچاق ضبط شده در انبارهای اداره کل گمرک آستارا نیازمند یک ساماندهی هستیم.

فرماندار آستارا از عدم استقرار نمایندگی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این شهرستان مرزی و بندری استان گیلان به منظور تعیین تکلیف کالاها انتقاد کرد و گفت: در چند مرحله با مکاتبه و پیگیری، استقرار نمایندگی این سازمان و تعیین یک انبار برای کالاهای آن درخواست شده است که تاکنون از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان حرکت قابل توجهی در این خصوص مشاهده نشده است.

رضایی پور در ادامه ظرفیت‌ های گمرکی در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا بین دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را فرصتی طلایی در توسعه همکاری ‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: ما سه مرز فعال داریم که برای استان گیلان یک اعتبار اقتصادی خوب بوده و بسیار مهم هستند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×