» دسته‌بندی نشده » اورشلیم پست: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل شاهد پیشرفت است

اورشلیم پست: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل شاهد پیشرفت است

شهریور ۹, ۱۴۰۱ 0۰


روزنامه اورشلیم پست نوشت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا شاهد پیشرفت درباره تقسیم گاز میان دو طرف است.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان اسرائیل و لبنان با میانجیگری آمریکا شاهد پیشرفتی درباره تقسیم گاز میان دو طرف است. درحال حاضر دو طرف مشغول انجام بررسی نهایی توافق هستند.

این روزنامه نوشت: مقدار گازی که در منطقه دریای مدیترانه استخراج می‌شود هنوز مشخص نیست. اسرائیل آمارهای تقریبی دارد اما به دنبال ارقام دقیق‌تری است. قرار است آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل طی هفته‌های آتی برای دیدار با مسئولان شرکت توتل فرانسه که مسئولیت استخراج گاز در آب‌های منطقه‌ای لبنان را برعهده دارد، به فرانسه برود. از جمله دیگر نشانه‌های پیشرفت در پرونده ترسیم مرزهای دریایی این است که تل آویو این پرونده را از وزارت انرژی به دفتر یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل منتقل کرده است.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مریع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×