» آخرین اخبار » گیلان » امیدآفرینی با جهاد تبیین را آغاز کردیم/ فعالیت ۶۰ درصدی انجمن های علمی

امیدآفرینی با جهاد تبیین را آغاز کردیم/ فعالیت ۶۰ درصدی انجمن های علمی

شهریور ۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون فرهنگی دانشگاه گیلان، با اشاره به تاکید این معاونت بر همفکری با اساتید رشته های مختلف جهت تقویت امید و بازسازی هویت در دانشجویان، اضافه کرد: برای امیدآفرینی طبق منویات رهبر انقلاب جهاد تبیین را آغاز کردیم.

دکتر محسن اکبری در نشست با اصحاب رسانه، رسانه ها را چشم همیشه بیدار و بینای جامعه دانست و اظهار کرد: اگر خبرنگاران نباشند مسئولان نمی توانند اشکالات عملکرد و نگرشی و گرایشی خودشان را پیدا و آن را اصلاح کنند.

وی با اشاره به شجاعت، صداقت، جرات و جسارت خبرنگاران در بیان حقایق و واقعیت های جامعه، افزود: خبرنگاران ما به تاسی از راوی بزرگ کربلا، حضرت زینب کبری(س) گام برمی دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان با بیان اینکه آسیب شناسی برنامه های فرهنگی دانشگاه در راستای اسناد بالادستی و بیانات رهبر انقلاب به ویژه بیانیه گام دوم در دستور کار این معاونت است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه تمدن سازی اسلامی را ترسیم کرده و لذا دانشگاه نقش اساسی را در این تمدن سازی دارد.

اکبری، دانشگاه را موتور محرک علمی و نشاط جامعه دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) دانشگاه را مبدا تحولات معرفی کردند و رهبر انقلاب نیز در بیانیه گام دوم نقش اساسی را به دانشگاه ها سپرده اند.

وی با اشاره به آسیب شناسی مقام معظم رهبری از فضای دانشگاه، گفت: رهبری ایجاد ناامیدی و هویت زدایی را از برنامه های دشمن برای دانشگاه می دانند تا ما نتوانیم به جایگاه علمی و تمدنی مورد نظر برسیم. قطعا انسان بدون امید و بدون هویت به یک عنصر بی خاصیت تبدیل می شود که نه تنها توان تمدن سازی ندارد، بلکه داشته های خود را نیز از دست می دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان با اشاره به تاکید این معاونت بر همفکری با اساتید رشته های مختلف جهت تقویت امید و بازسازی هویت در دانشجویان، اضافه کرد: برای امیدآفرینی طبق منویات رهبر انقلاب جهاد تبیین را آغاز کردیم؛ اگرچه شاهد کم و کاستی هایی در جامعه هستیم، اما همه مشکلات قابل حل است و باید به دستاوردها و نقاط مثبت هم بپردازیم؛ البته امید بدون توانمندی فایده ندارد و باید با توانمندسازی دانشجویان به آنان هویت ببخشیم.

وی یکی از برنامه های معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان را برگزاری دوره های مهارتی در قالب طرح «فرادرس» دانست و ادامه داد: دانشجویان باید سبد عمومی و سبد اختصاصی مهارتی را بگذرانند تا بتوانند فارغ التحصیل شوند؛ همچنین برای تشکل های دانشجویی دوره های مهارت افزایی را برگزار می کنیم.

اکبری از دیگر برنامه های امیدآفرین و هویت بخش را کارآفرینی دانست و یادآور شد: دوره های مهارتی را به طرف کارآفرینی هدفمند کردیم؛ البته در کنار توانمندسازی مهارتی به توانمندی ذهنی هم نیاز داریم که در قالب نشاط معنوی و مومنانه دنبال می شود؛ نه سرخوشی های زودگذر و نشاط های کاذب.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید به دنبال سعادت و خوشبختی معنوی باشند تا فعال و پویا شوند، گفت: برنامه محوری را سرلوحه کار قرار دادیم و لذا پنج برنامه راهبردی شامل مسئولیت پذیری اجتماعی، نشاط مومنانه، فرهنگ کارآفرینی، عزت نفس و جهاد تبیین را دنبال می کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان با اشاره به تشکیل دبیرخانه جهاد تبیین با هدف بیان دستاوردهای نظام و جامعه علمی کشور و استان، گفت: دانشگاه گیلان دارای ۷۲ انجمن علمی است که به ازای هر رشته شکل گرفته است؛ اگرچه این انجمن ها در دوران کرونا آسیب دیدند، اما ۶۰ درصد آنها فعال هستند؛ همچنین ۳۰ کانون بین رشته ای و ۳۰ نشریه دانشجویی و سه تشکل فعال دانشجویی و دو تشکل اساتید دانشگاهی داریم. طی زمستان ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱ نیز موفق به اجرای ۳۴۰ برنامه با محوریت تشکل ها و کانون ها و انجمن های دانشگاه گیلان شدیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×