» دسته‌بندی نشده » آغاز طرح آبرسانی به ۱۷ روستای دارای تنش آبی در کارون

آغاز طرح آبرسانی به ۱۷ روستای دارای تنش آبی در کارون

شهریور ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/خوزستان با حضور مدیرعامل آبفای خوزستان پروژه آبرسانی به ۱۷ روستای دارای تنش آبی و ۵ منطقه شهری شهرستان کارون از امروز آغاز شد.

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۸ شهریورماه در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی شهرستان کارون اظهار کرد: طرح نصب و راه‌اندازی سیستم فیلتراسیون تحت فشار با هدف کیفیت مطلوب آب شرب شهرستان کارون وارد مدار بهره برداری شد.

وی افزود: این پروژه در مدت زمان یکسال اجرا شده و جمعیت تحت پوشش این طرح ۱۵۰ هزار نفر است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به هدف این طرح بیان کرد: این پروژه با هدف افزایش شاخص کمی و کیفی آب شرب شهرستان کارون و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید تصفیه‌خانه وارد مدار بهره‌برداری شده است.

کرمی نژاد به پروژه آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی کارون اشاره کرد و گفت: طرح دیگر، طرح آبرسانی به ۴ روستای بخش مرکزی شهرستان کارون شامل خویسه ۱ و ۲ و ۳ و حاج راضی است.

وی تصریح کرد: این پروژه در مدت زمان ۳ ماه اجرایی شده است و روستاهای فاقد آب بعد از سالیان طولانی آبدار شدند.

کرمی نژاد به کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: پروژه آبرسانی به ۱۷ روستای دارای تنش آبی و ۵ منطقه شهری شهرستان کارون از امروز آغاز شد.

وی افزود: در این پروژه ۳۵ کیلومتر شبکه و خطوط اصلی و نصب و راه‌اندازی ۶ دستگاه الکتروپمپ فشار قوی برای جمعیت تحت پوشش ۵۰ هزار نفری اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: مدت زمان اجرای این پروژه ۶ ماه است و رفع تنش آبی در ۱۷ روستای بخش مرکزی و سویسه و ۵ منطقه شهری شهرستان هدف اجرایی این طرح است.

کرمی نژاد به پروژه آبرسانی به ۵ روستای شهر کارون اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای قلعه چنان، شهرک ربیع، بهر کوت سید صالح و کوت نواصر به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبرسانی شهرستان کارون با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند و با اجرای این پروژه مشکلات چندین ساله آب شرب این شهرستان برطرف می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×