» آخرین اخبار » گیلان » برداشت برنج از ۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان

برداشت برنج از ۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان

شهریور ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت برنج در ۸۵ درصد از شالیزارهای استان انجام شده است.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان، ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: برداشت محصول در اغلب شالیزارهای استان انجام شده است.

وی با اشاره به برداشت ۸۵ درصدی برنج در استان گیلان، خاطرنشان کرد: پر محصولی شالیزارهای گیلان موجب شده است که کشاورزان از تولید این محصول نسبت به سال گذشته درآمد بیشتری کسب کنند.

موسوی با بیان اینکه مصرف کود پتاس در سال گذشته ۳۰۰۰ تن مصرف شده بود این در حالیست که امسال ده هزار تن کود مصرف شد، ادامه داد: این افزایش مصرف کود در گیلان موجب شد که علاو بر افزایش تولید محصول شاهد کاهش تولید ضایعات برنج سفید هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان و افزایش تولید علوفه در گیلان پس از برداشت برنج به کشاورزان توصیه شده است امسال بیش از سال گذشته به کشت علوفه بپردازند.

وی افزود: بخشی از اراضی دولتی هم برای کشت علوفه اختصاص خواهند یافت تا برای تامین غذای دام استان کمتر به دیگر استان‌ها وابسته باشیم.

موسوی گفت: علاوه بر علوفه، کشت دیگر محصولات کشاورزی نیز در دستور کار است و برخی از کشاورزان هم به پرورش راتون مشغول هستند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×