» آخرین اخبار » گیلان » نهایی شدن بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان در سامانه/زیربار انتصابات نامعقول نمی‌روم

نهایی شدن بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان در سامانه/زیربار انتصابات نامعقول نمی‌روم

شهریور ۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان بسیار مهم است و باید بی حاشیه و مبتنی بر حق و حقوق باشد، تاکنون بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام‌ها در سامانه ثبت‌نام ثبت و نهایی شده است.

محمد فائزی امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه ارتباطات و آگاهی از مهم‌ترین نیازهای بشر بوده که ارباب خبر پاسخگوی این نیاز جامعه هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای انجام ماموریت خود نیاز به فضای آرام برای اقدامات تعلیم و تربیتی دارد، آن جوش و خروشی که در باقی فضاهای سیاسی و اجتماعی وجود دارد در آموزش و پرورش نه ضرورت و نه توجیهی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه برای رشد فرزندان در ابعاد آموزشی و تربیتی برنامه‌های خود را دنبال می‌کنیم، افزود: از به حاشیه رفتن برنامه‌های آموزشی جلوگیری می‌کنیم و معتقدیم تربیت دانش‌آموز تمام ساعتی، خود می‌تواند آنها را با سیاست و … آشنا کند. برنامه کلان ما این است که دشمن را بشناسانیم و بر مبنای اصول ملی و دینی بگوییم در دنیا و جهان اسلام چه می‌گذرد بجای اینکه سیاست را تنزل دهیم آنها را دشمن شناس بار بیاوریم.

فائزی گفت: آموزش‌ و پرورش به دنبال این هستیم که کمال در ابعاد عقلی، احساسی و عاطفی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم لذا از شما ارباب خبر می‌خواهیم که مطالبات تعلیم و تربیتی را از جامعه فرهنگی بخواهید که منجربه رشد و معرفی دستاوردها می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یک شجره طیبه بوده که سال‌ها کشور را از لحاظ نیروی انسانی تامین کرد و در حال حاضر هم در دوره اعتلا و بالندگی است، با توجه به محدودیت فضایی دانشگاه فرهنگیان امام علی(ع) رشت، مجتمع آموزشی آیت‌اله بهجت فومن هم در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اهمیت ثبت‌نام دانش‌آموزان، بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان بسیار مهم است و باید بی حاشیه و مبتنی بر حق و حقوق باشد، تاکنون بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام‌ها در سامانه ثبت‌نام ثبت و نهایی شده است. شفاف سازی همواره در اولویت امور آموزش و پرورش بوده مدارس ملزم شده‌اند تا شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان را در دید اولیا قرار دهند. مدارس غیر دولتی و خاص هم باید محدوده مقرر مصوب را در محل دید عموم اولیا نصب کنند.

فائری با اشاره به نظارت‌های ویژه بازرسین بر فعالیت مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید، ادامه داد: چنانچه اولیا نسبت نسبت به فرآیند ثبت‌نام یا موارد دیگر در مدارس اعتراضی داشتند می‌توانند در سامانه شکایات به آدرس shekayat.medu.ir ثبت کنند یا با مراجعه حضوری به واحد ارزیابی و رسیدگی به شکایات مستقر در ادارات آموزش و پرورش مناطق، گزارش خود را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: نقل و انتقالات در این ایام بسیار جدی است و با پراکندگی جغرافیایی که در گیلان داریم بر اساس نیاز سیستم و تعداد دانش‌آموزان، معلمان جانمایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آمادگی و تجهیز مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو، خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس تحت پوشش قرارگاه جهادی قرار گرفته‌اند و از فضاهای باقی مانده ادارات برای مدارس و آموزش و همچنین رفاه حال دانش‌آموزان استفاه می‌شود.

فائزی با تاکید بر اینکه جامعه معلمی نجیب و با فرهنگ هستند و اولویت و دغدغه آنها وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان است، گفت: اینکه برخی معلمین امور تحصیلی و تمرینی دانش‌آموزان را به ساعات غیر آموزشی و کلاس‌های خصوصی واگذار کنند، پذیرفتنی نیست و با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در مدارس شهری بالاست، گفت: گیلان بیش از ۳۸۰ هزار دانش‌آموز دارد که یک سوم دانش‌آموزان استان معادل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در رشت تحصیل می‌کنند و به ناچار مجبوریم برخی مدارس را دو شیفت چرخشی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: ۱۶۰۰ معلم مهرآفرین براساس قرارداد شرکتی که سنوات گذشته جذب آموزش و پرورش شدند و چون در آزمون استخدامی شرکت نکرده بودند، مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نشدند. بررسی موضوع در دستورکار دولت قرار گرفت و با پیگیری مراحل قانونی یا برگزاری آزمون داخلی وضعیت این معلمان نیز تعیین تکلیف می‌شود تا از خدمات طرح رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اجبار اولیا به پرداخت کمک‌هزینه بازسازی مدارس تخلف است، گفت: با میزان سرانه‌هایی که به مدارس تخصیص می‌یابد امکان ارائه خدمات در حد انتظارات اولیا وجود ندارد؛ برخی مدارس شاید به دلیل انتظارات اولیا اقدام به دریافت کمک هزینه بازسازی می‌کنند که با بازرسی‌هایی انجام می‌گیرد این موارد گزارش و برخورد قانونی می‌شود.

فائزی در خصوص تجاری‌سازی املاک آموزش و پرورش بیان کرد: مدارس روستایی بلااستفاده امکان تبدیل به احسن شدن یا فروش و بازسازی آنها وجود دارد که فروش آنها نیازمند مصوبه شورای آموزش و پرورش است، البته تبدیل به احسن شدن این حسن را دارد که متعلق به آموزش و پرورش می‌ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه انتصابات همیشه درگیر چالش‌هایی است، تصریح کرد: حوزه انتصابات همیشه درگیر چالش‌هایی است که از معیارهای تعلیم و تربیت همواره دفاع می‌کند و زیر بار فشار انتصابی که با معیار ما هماهنگ نباشد، نمی‌روم لذا امکان ندارد نیروی غیر مرتبط حکم انتصاب دریافت کند.

وی گفت: آموزش و پرورش مسئولیت سازندگی دارد نه سوزانندگی! رسالت ما هدایت و اصلاح و تقویت استعداد دانش‌آموزان است و همواره با اولیا در ارتباط هستیم. خوشبختانه روند تعداد دانش آموزان براساس آمارها صعودی است.

فائزی با تاکید بر اهمیت حوزه پرورشی دانش‌آموزان، تصریح کرد: مسائل پرورشی لزوما اقامه نماز نیست بلکه شامل همه مهارت‌هایی است که دانش‌آموز در جامعه به آن نیاز دارد، لذا تربیت و پرورش دانش‌آموزان به عنوان مدیران آینده برعهده آموزش و پرورش است که افزایش آگاهی و بصیرت دانش‌آموزان بر مبنای اصول ملی و دینی از جمله مهمترین رسالت‌های این نهاد است، در دوره جدید پرورشی که منطبق با سند تحول بنیادین هم است در حال فراهم آوردن زیر ساخت‌ها هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×