» دسته‌بندی نشده » آغاز عملیات احداث سد معشوره تا قبل از فصل بارندگی

آغاز عملیات احداث سد معشوره تا قبل از فصل بارندگی

شهریور ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/لرستان استاندار لرستان از آغاز عملیات احداث سد معشوره تا قبل از فصل بارندگی خبر داد.

فرهاد زیویار در جلسه مشترک شورای اداری و شورای اطلاع‌رسانی لرستان که با حضور سخنگوی دولت در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت باید گفته شود امانتی که در اختیار ما قرار گرفته شده چه ثمرهای را داشته است.

وی تصریح کرد: در خط مقدم خدمت برای مردم و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکردند و در نهایت جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن دولت سیزدهم، شیوع کرونا در اوج بود و علی‌رغم همه محدودیت‌ها اما با همتی که صورت گرفت، این بیماری به نحو مطلوبی کنترل شد و در حال حاضر کمترین مرگ و میر را دارد.

زیویار اضافه کرد: دولت زمانی کار را بر عهده گرفت که خزانه خالی بود و ماهانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان باید پرداخت می کرد.

وی بیان کرد: مردمی سازی یارانه‌ها کاری بود که دولت‌های مختلف از اجرای آن شانه خالی کرده بودند، اما دولت سیزدهم با جسارت و شجاعتی که داشت آن را عملیاتی کرد.

استاندار لرستان ادامه داد: با وجود شرایط خشکسالی در لرستان، اما ۱۲۰ درصد رشد تولید گندم در استان داشتیم و به جهت راهبرد تأمین کالاهای اساسی برای مردم، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تُن مرغ ذخیره کردیم.

زیویار با بیان اینکه در زمینه دیگر کالاها مانند برنج نیز اقدامات خوب و مؤثری صورت گرفت، افزود: سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۵ مصوبه در حوزه‌های آب، کشاورزی، گردشگری، راه و مسکن داشت.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در زمینه مسکن افتاده است، اظهار کرد: دو ابر پروژه استان یعنی سد معشوره و راه‌آهن لرستان مشکلات مختلف حقوقی، قراردادی و تأمین منابع داشتند.

استاندار لرستان تصریح کرد: کارهای حقوقی راه‌آهن لرستان انجام شده و از نظر تأمین منابع مالی نیز مورد توجه دولت و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

زیویار خاطرنشان کرد: راه‌آهن و خط ریلی استان است که با دورود خرم‌آباد شروع می‌شود ولی حلقه‌های تکمیلی آن بروجرد دورود است دورود به سمت الیگودرز و اصفهان و نهایتاً خرم‌آباد پلدختر اندیمشک است بسته کلی خط ریلی لرستان است امید می‌رود در آینده نزدیک استارت آن را در لرستان شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: سد معشوره نیز با پیگیری‌های انجام شده در اولویت وزارتخانه قرار دارد و در سفر روز گذشته رئیس مجلس نیز قول‌های خوبی برای ساخت و تکمیل سد داده شد.

استاندار لرستان بیان کرد: ساخت فرازبند سد معشوره ۱۵ درصد در ساخت سد تغییر ایجاد می‌کند، شروع عملیات اجرایی این مهم تا قبل از فصل بارندگی از مطالبات مهم مردم استان است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×