» آخرین اخبار » گیلان » خبر خوب| ابلاغ ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث خط ریلی رشت آستارا

خبر خوب| ابلاغ ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث خط ریلی رشت آستارا

شهریور ۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: روحیه جهادی، انقلابی و خدمت صادقانه و در کنار مردم بودن از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر بوده که همچون الگوی برای سایر مسؤولان باشد. 

وی مبنای شعار دولت سیزدهم را بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: در حوزه دیپلماسی خارجی، عزت، حکمت و مصلحت در دستور کار دولت قرار دارد و در عین حال سرنوشت کشور را به برجام گره نزده و با اقتدار حکمت و مصلحت و عزت تلاش کرده تا حقوق مظلومان احقاق شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سند راهبردی ۲۰ ساله با روسیه و شانگ‌های و همچنین اتحادیه پیوستن به اتحادیه اروپا اوراسیا استفاده کنیم، گفت: در صورت استفاده از ظرفیت‌ها، گیلان در آینده می‌تواند به عنوان دروازه تجارت و اقتصاد ایران و جهان مطرح شود. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اهمیت مدیریت جهادی که برگرفته از ایمان و توجه به اصل ما میتوانم است، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم در طول یک سال اخیر به دور از حاشیه و با برنامه‌ریزی کوتاه مدت سعی کرده با مشکلات کرونا، تامین کالاهای اساسی و بحران آب و کاهش بارندگی مقابله کند. 

عباسی با اشاره به اقدامات دولت در خصوص تامین واکسن مقابله با کرونا و جبران کسری بودجه بیان کرد: با تمام مشکلات، امروز توانستیم چهل میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته باشیم. 

وی با تاکید بر مدیریت منسجم دولت به ویژه در حوزه مدیریت برق گفت: با توجه به همه مشکلات، تلاش شد تا شاهد قطعی برق نبوده و مسئله رتبه‌بندی معلمان ساماندهی شده و شاهد رشد پروژه‌های عمرانی باشیم. 

استاندار گیلان با تأکید بر اقدامات انجام شده در راستای رشد پایه پولی کشور تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی، نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم و شعار دولت، مبارزه با فساد است و ما با تمام قوا در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و چپاول ظالمان از اموال مردم خواهیم ایستاد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی، دامپروری، تولید دام و طیور، صنعت و گردشگری بیان کرد: در تلاش هستیم تا در بحث اشتغال، مسکن و تولید در گیلان تلاش مضاعف صورت گیرد تا به همت مسؤولان استانی و مشارکت و همراهی مردم شعار واقعی سال تحقق پیدا کند.

عباسی با اشاره به مشکلات کشاورزی به ویژه در حوزه آب که شاهد کسری پنجاه درصدی آب بودیم، گفت: با وجود مشکلات اساسی پنجاه درصد تولید برنج بیست درصد افزایش یافت و به صورت شبانه‌روزی، تلاش مضاعف صورت گرفت تا مردم آسیب نبینند. 

وی با اشاره به امضای قرارداد تهاتری پنج هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه فاضلاب گفت: ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث خط راه‌آهن رشت آستارا ابلاغ که این خبر را برای نخستین بار اینجا اعلام می‌کنم. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای مدیریت آب قرارگاه جهادی تشکیل شد، تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود تا ظرفیت‌های استان از طریق خطوط ریلی توسعه یابد و در این خصوص اعتبارات خوبی به راه‌آهن رشت به آستارا اختصاص یافته و  تکمیل آن با جدیت پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *