» آخرین اخبار » گیلان » افتتاح ۵۸۰ پروژه برق رسانی و بهینه سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت

افتتاح ۵۸۰ پروژه برق رسانی و بهینه سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت

شهریور ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از افتتاح ۵۸۰ پروژه برق رسانی و بهینه سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان خبر داد.

محمدتقی مهدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۵۸۰ پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف و متوسط و ترانسفورماتورهای برق برای تقویت ولتاژ برق مشترکین افتتاح خواهدشد. این پروژه ها در دو بخش اصلاح شبکه و احداث شبکه جهت افزایش پایداری و قابلیت اطمینان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: یکی از مهمترین پروژه های توزیع برق گیلان نوسازی شبکه های فرسوده است و تعداد بسیار خوبی پروژه احداث کابل خودنگهدار درهفته دولت سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و هدف نهایی از اجرای آنها افزایش ضریب اطمینان شبکه ها و جلب رضایت مشترکین است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: پروژه برق رسانی روستایی به روستای پرمکوه در شهرستان رودسر بخش رحیم آباد نیز  به مبلغ قریب به ۲۳۵۰ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و ۱۸ خانوار این روستا از نعمت روشنایی بهره مند می شوند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: برای برق رسانی به روستای مذکور قریب به یک کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف بهمراه یک دستگاه ترانس ۵۰ کیلوولت آمپر احداث شده است.

وی تاکید کرد: عبور بدون خاموشی از فصل گرم سالجاری دستاورد بزرگ دولت و صنعت برق کشور بوده و این مهم با تلاش شبانه روزی کارکنان و همراهی مردم حاصل شده است.

مهدی زاده گفت: تعداد روستاهای برقدار استان گیلان ۲۵۶۴ روستا است که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵،   در سال ۱۳۸۹ برقدار شده اند و در حال حاضر برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

شرکت توزیع برق گیلان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک در کل استان گیلان دارد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×