» آخرین اخبار » گیلان » رصد بازار فروش برنج برای جلوگیری از ضرر کشاورزان گیلان

رصد بازار فروش برنج برای جلوگیری از ضرر کشاورزان گیلان

شهریور ۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بازار فروش برنج را رصد می کنیم تا مانع ضرر برنجکاران باشیم.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت فروش برنج خوب است، اظهار کرد: از نظر کمی و هم از نظر کیفی بسیار بهتر از سال گذشته است.

وی در خصوص احتمال کاهش قیمت برنج افزود: با برداشت برنج و افزایش عرضه برنج داخلی به بازار، طبیعتاً در کاهش قیمت این محصول مؤثر خواهد بود اما رصد می‌کنیم تا کشاورزان ضرر نبینند.   

جوادزاده ادامه داد: واردات برنج موضوعی متفاوت است و بیشتر برای تعادل در قیمت بازار انجام می شود. در حال حاضر قیمت فروش برنج نسبتا برای کشاورزان منصفانه است.

وی افزود: برای اینکه دو تا سه ماه پس از برداشت برنج، واسطه ها ورود نکنند و قیمت دلالی برنج را شاهد نباشیم بلافاصله برنامه های تنظیم بازار اجرایی خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای کشت قراردادی برنج در گیلان به شکل پایلوت تصریح کرد: برنامه داریم تا سال آینده این طرح که با موفقیت و مشارکت برنجکاران مواجه شده است، با قوت بیشتری در استان اجرا شود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×