» دسته‌بندی نشده » پرایس: برنامه‌ سئول در قبال کره‌شمالی همسو با آمریکاست/نگران خشونت‌ها درمرز سوریه-ترکیه هستیم

پرایس: برنامه‌ سئول در قبال کره‌شمالی همسو با آمریکاست/نگران خشونت‌ها درمرز سوریه-ترکیه هستیم

شهریور ۱, ۱۴۰۱ 0۰


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت پیشنهاد کره جنوبی برای کمک به کره شمالی در ازای خلع سلاح هسته‌ای این کشور کاملا همسو با برنامه‌های ایالات متحده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از پیونگ‌یانگ خواست تا به درخواست سئول پاسخی مثبت بدهد.

سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا طی جلسه توجیهی گفت: «ما نسبت به حمایت از برنامه‌های مصمم و جسورانه‌ای که دولت کره جنوبی اتخاذ کرده، شفاف و صریح بوده‌ایم.»

پرایس افزود: این برنامه‌ای است که کاملا با رویکرد ما نسبت به برنامه‌های تسلیحاتی و برنامه‌های موشک بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و خلع سلاح هسته‌ای این کشور همسو است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی را رد کرد. یون سوک-یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی پیشنهاد داده بود که حاضر است به اقتصاد کره شمالی در ازای خلع سلاح هسته‌ای این کشور کمک کند و آن را توسعه ببخشد.

ند پرایس گفت که آمریکا و متحدانش به تلاش‌های خود جهت مذاکره با پیونگ‌یانگ ادامه خواهند داد.

وی افزود: «ما هم تعامل از جانب کره شمالی را دیده‌ایم و هم شاهد دوره‌ای از تحریکات از سوی این کشور بوده‌ایم. بسیار واضح است که ما در حال حاضر در دوره‌ای هستیم که توسط مورد دوم (تحریکات) توصیف شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: «ما همچنان به موضع شفاف خود نسبت به آنچه که آماده‌ایم انجام دهیم و آنچه که به طور دسته‌جمعی با متحدان کره جنوبی و ژاپن به دنبال آن هستیم، ادامه خواهیم داد. ما به انتقال پیام‌ها به کره شمالی چه به صورت علنی و چه به صورت مستقیم ادامه خواهیم داد.»

ند پرایس همچنین از پیونگ‌یانگ خواست تا به میز مذاکره بگردد.

وی افزود: «ما بارها، علنا و حتی به صورت خصوصی به کره شمالی گفته‌ایم که آماده شروع مذاکرات هستیم. کره شمالی اخیرا پیام مشابهی را از جانب کره جنوبی شنیده است. ما معتقدیم که پاسخ مثبت کره شمالی برای این کشور ضروری است و همچنین می‌توانیم از این طریق به یک هدف دسته‌جمعی برسیم.»

کره شمالی از سال ۲۰۱۹ از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای خودداری کرده است و انتظار می‌رود که این کشور در حال آماده شدن برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از شعله‌ور شدن خشونت‌ها در امتداد مرز شمالی سوریه با ترکیه ابراز نگرانی عمیق کرد.

ند پرایس، چند روز پس از افزایش بمباران‌ها در این منطقه که بر اساس گزارش‌ها منجر به کشته شدن حداقل ۲۱ غیرنظامی از جمله کودکان شد، گفت: «ایالات متحده عمیقاً در مورد حملات اخیر در امتداد مرز شمالی سوریه نگران است و از همه طرف‌ها می‌خواهد که خطوط آتش‌بس را حفظ کنند».

پرایس گفت: ما از پیامدهای غیرنظامی در الباب، حسکه و جاهای دیگر ابراز تأسف می کنیم و ایالات متحده متعهد است «از شکست پایدار داعش و یک راه‌حل سیاسی برای درگیری سوریه اطمینان حاصل کند».

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×