» دسته‌بندی نشده » اسدی: رئیسی که ۵۰ رای از مجمع بگیرد قوی نیست/ مسببان ارسال نامه فیفا و AFC اعتبار ملی را خدشه دار کردند

اسدی: رئیسی که ۵۰ رای از مجمع بگیرد قوی نیست/ مسببان ارسال نامه فیفا و AFC اعتبار ملی را خدشه دار کردند

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


علیرضا اسدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه با توجه به اعتقاد برخی مبنی بر غیررقابتی بودن فضای  انتخابات ۸ شهریور فدراسیون فوتبال، آیا مجمع می‌تواند خواستار تعویق انتخابات شود، اظهار داشت: اعضای مجمع چنین اختیاری دارند که با رای ندادن خود انتخابات را ملغی کنند. یک فرد نمی‌تواند با ۱۰ یا ۲۰ رای رئیس فدراسیون شود و نیاز به رای اکثریت اعضای مجمع یعنی بیشتر از ۵۰ درصد اعضا دارد. 

وی افزود:‌ ۱+۵۰ رای بین ۸۹ عضو مجمع یعنی حداقل ۴۶ نفر باید به یک نامزد رای بدهند. اگر فردی برای ریاست فدراسیون ۵۰ رای بیاورد یعنی رئیسی قوی نیست و دست کم برای رسیدن به مقبولیت و اقتدار لازم باید حدود ۶۵ رای داشته باشد. انتخابات فدراسیون هم مانند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌ماند و فردی که می‌خواهد رئیس شود باید رای بالایی بیاورد تا بتواند همگرایی ایجاد کند. اگر رای پایینی داشته باشد ناتوان است و نمی‌توان این همگرایی را ایجاد کرد.

دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فضای بیرون هم برای این رئیس به دلیل رقابتی نبودن انتخابات مناسب نیست. در این وضعیت به سختی می‌تواند کار کند. اگر مجمع تصمیم بگیرد به نامزدها رای بدهد، یعنی صلاحیت آنها را احراز نکرده است. در این حالت می‌تواند به نامزدی که اعتقادی به او ندارد رای ندهد تا بار دیگر پروسه انتخاباتی آغاز شود.

اسدی درمورد نامه اخیر فیفا و  AFC به فدراسیون فوتبال و درخواست برای پاسخگویی نسبت به اظهارات اخیر برخی نمایندگان مجلس، گفت:‌ این اتفاق را خیلی بد می‌دانم. باگ‌هایی در کشورمان وجود دارد که سبب استفاده افرادی در فیفا و AFC می‌شود. به هیچ وجه نباید برای امور داخلی به نهادهای بیرونی متوسل شویم. ارسال این نامه‌ها به دلیل ضعف های خودمان است. مسئول بشویم یا نشویم، باید اعتبار ملی کشورمان را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: فیلمش موجود است که رئیس کمیته بدوی انتخابات خیلی راحت می‌گوید دو روز به زمان ثبت نام انتخابات اضافه می کنیم؛ اما چنین فرصتی ندادند. اعتراض ما به این موضوع درست است و می‌توانیم آن را به فیفا و AFC ارسال کنیم اما هیچگاه دوست ندارم چنین کاری انجام بدهم زیرا باید مشکلات داخلی را در کشور خودمان حل کنیم. نباید دائم دنبال این باشیم فیفا و AFC برای ما تصمیم بگیرند و افرادی که باعث شدند چنین نامه‌ای ارسال شود، اعتبار ملی را مقداری خدشه دار کردند.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال درباره اینکه رقابت لازم میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیز‌الله محمدی برای برعهده گرفتن ریاست فدراسیون وجود دارد، توضیح داد: بعید می‌دانم رقابت خوبی وجود داشته باشد. البته مشخص نیست هر سه نفر بتوانند در انتخابات شرکت کنند و احتمال دارد صلاحیت برخی نامزدها رد شود.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *