» آخرین اخبار » گیلان » احداث ۲ نیروگاه خورشیدی در گیلان

احداث ۲ نیروگاه خورشیدی در گیلان

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان، از معرفی پنج ساختگاه نیروگاه خورشیدی در استان و تصویب و تایید وزارت نیرو خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مناقصه دو نیروگاه انجام و پیمانکاران مشخص شده است. این نیروگاه ها که ۱۰ مگاواتی هستند در جنوب استان احداث می شوند.

بهمن داراب زاده در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از تلاش و کوشش و مجاهدت اهالی رسانه در بیان وقایع و انعکاس اخبار، اظهار کرد: امروز که دشمنان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا با سیاهنمایی دستاوردهای نظام اسلامی را کمرنگ جلوه دهند، رسالت خبرنگاران دوچندان است.

وی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب از خبرنگاران مبنی بر جهاد تبیین، افزود: اگر خبرنگاران در بیان دستاوردها کوتاهی کنند، دشمن آنگونه که می خواهد به بیان مسائل می پردازد تا ذهن نسل جوان را نسبت به کارآمدی نظام مشوش کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه دشمن بیش از جنگ نظامی و اقتصادی بر جنگ رسانه ای و فرهنگی سرمایه گذاری کرده است، افزود: نباید به دشمن اجازه تحریف دهیم.

داراب زاده در ادامه تابستان امسال را بی نظیر دانست و عنوان کرد: خوشبختانه توانستیم اوج مصرف برق را بدون خاموشی سپری کنیم؛ البته پیک مصرف تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و لذا در حالت آماده باش رصد و پایش مدار هستیم.

وی ضمن قدردانی از همراهی و تعامل همه بخش های جامعه با شرکت برق منطقه ای اعم از خانگی و صنفی و صنعتی، خاطرنشان کرد: هشت پروژه برق منطقه ای را با اعتبار ۱۵۰۳ میلیارد ریالی برای سال جاری پیش بینی کرده بودیم که خوشبختانه قبل از تابستان وارد مدار شده و به زودی به صورت رسمی افتتاح می شود.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان، با بیان اینکه در بخش صنعت برق به کارگاه بزرگ عملیاتی تبدیل شدیم، گفت: پروژه های بزرگی برای سال آینده در دست اقدام است تا در تابستان ۱۴۰۲ وارد مدار شود.

داراب زاده با اشاره به پیش بینی های ویژه در فصل زمستان، اضافه کرد: در حال حاضر یک پست ۲۳۰ کیلوولت، یک خط چهار مداره و یک پست ۶۳ کیلوولت را در برنامه داریم که با تامین منابع اعتباری عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت برق برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، متذکر شد: افزایش ظرفیت بخش انتقال پشت ۲۳۰.۶۳ کیلوولت رشت شمالی، احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت و برقراری اتصالات لیسار، توسعه بخش ۱۳۲.۶۳ کیلوولت شهید سیادتی، احداث خط ۶۳ کیلوولت دو مداره تغذیه پست جنوب رشت، افزایش ظرفیت پست سیاهکل، افزایش ظرفیت پست فومن، عملیات نصب و راه اندازی بانک خازنی جنوب رشت و عملیات نصب و راه اندازی بانک خازنی هشتپر هشت پروژه در دست افتتاح هفته دولت امسال است.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان، از معرفی پنج ساختگاه نیروگاه خورشیدی در استان و تصویب و تایید وزارت نیرو خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مناقصه دو نیروگاه انجام و پیمانکاران مشخص شده است. این نیروگاه ها که ۱۰ مگاواتی هستند در جنوب استان احداث می شوند. همچنین سه نیروگاه دیگر در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار است.

وی با اشاره به تغییر ذهنیت ها درباره کاربردی نبودن نیروگاه خورشیدی در گیلان به واسطه ابرناکی و بارندگی، گفت: همه شهرهای استان پتانسیل احداث نیروگاه خورشیدی را دارند و لذا شاهد استقبال سرمایه گذاران در این بخش هستیم.

داراب زاده، همچنین از شناسایی پهنه های جدید برای احداث نیروگاه بادی در استان خبر داد و یادآور شد: سعی کردیم در همه نقاط استان ساختگاه انرژی تجدیدپذیر معرفی کنیم.

وی ورود نیروگاه های تجدیدپذیر به کشور را جدید دانست و عنوان کرد: گیلان ظرفیت ۳۰۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی دارد و لذا می توانیم به قطب تولید انرژی تجدیدپذیر تبدیل شویم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×