» آخرین اخبار » گیلان » راه اندازی تئاتر شهر در مجموعه سردار جنگل رشت
راه اندازی تئاتر شهر در مجموعه سردار جنگل رشت

راه اندازی تئاتر شهر در مجموعه سردار جنگل رشت

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: در دولت سیزدهم تئاتر شهر رشت را همراه با گالری و پلاتو و سالن نمایش و کلاس های نمایشنامه نویسی و دورخوانی در مجموعه سردار جنگل راه اندازی خواهیم کرد.

رضا ثقتی در دیدار با هیئت رئیسه و هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، با اشاره به برگزاری انتخابات این انجمن و ایجاد امید و انگیزه در اهالی هنرهای نمایشی و تئاتر استان، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر از انجمن نمایش استان انتظار پیگیری مطالبات را دارند.

وی اعضای انجمن نمایش گیلان را از استوانه های تئاتر استان و کشور دانست و افزود: بایستی پیشرانی ظرفیت های مردمی فرهنگی و هنری محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفتمان دولت سیزدهم را مردم محوری دانست و عنوان کرد: هرچقدر کارها را به ادارات و سازمان ها و دستگاه های دولتی سپردیم دیگر کافی است و باید گفتمان دولت را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم و خودمان فقط تسهیل گر و سیاستگذار باشیم.

ثقتی با بیان اینکه تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی و هنری و احیای انجمن های هنری و نقش آفرینی مستقیم موسسات فرهنگی و هنری دنبال می شود، گفت: تئاتر بایستی متعلق به مردم باشد و مردم خودشان سرمایه و اداره کننده تئاتر باشند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از به نمایش گذاشتن تک بعدی جامعه، خاطرنشان کرد: باید چهره پر نشاط و عفیف فرهنگی و ادبی و تاریخی مردم در نمایش ها دیده شود و این خواست جامعه است که اجراهای تئاتر را در همه ابعاد ببینند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان بیش از ۸۰ درصد متون نمایش های فعلی را خارجی دانست و اضافه کرد: مردم دوست دارند که در تئاتر از زبان و ادبیات فارسی و رویدادهای تاریخی و تاریخ معاصر ایران گفته شود و در این عرصه متون قوی کم نداریم؛ البته در حوزه نمایشنامه نویسی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تئاتر باید به مطالبات و تفکرات و دغدغه های مردم بپردازد، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تئاتر و اهالی هنرهای نمایشی پشتیبانی می کند و لذا در دولت سیزدهم تئاتر شهر رشت را همراه با گالری و پلاتو و سالن نمایش و کلاس های نمایشنامه نویسی و دورخوانی در مجموعه سردار جنگل راه اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×