» آخرین اخبار » گیلان » ۴۰۰ نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی/ اشتغالزایی با توسعه این منطقه

۴۰۰ نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی/ اشتغالزایی با توسعه این منطقه

مرداد ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی هستند، گفت: توسعه منطقه آزاد افزایش اشتغال را به دنبال دارد.

عیسی فرهادی در آیین تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند و معتقدم‌ باید این ارتباط دو طرفه باشد تا به خوبی در خصوص گره‌گشایی از مشکلات مردم؛ همچنین انعکاس اخبرها اقدام‌ شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار گیلانی در منطقه آزاد انزلی مشغول فعالیت هستند، افزود: بر خلاف آنچه که در اذهان برخی به غلط شکل گرفته، توسعه منطقه آزاد انزلی نابودی جنگل، خسارت به کشاورزی و آلودگی هوا نیست، بلکه توسعه این منطقه افزایش اشتغال را به دنبال دارد.

فرهادی با اشاره به اینکه به دنبال ماندگاری گردشگر در منطقه آزاد انزلی هستیم، افزود: در همین رابطه اقدامات متعددی انجام گرفته که از جمله آن احداث پارک آبی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی است که در دستور کار بوده و معتقدیم اگر منطقه آزاد به درآمدزایی برسد اولین سود آن باید به مردم انزلی و منطقه سپس به استان و کشور تعلق بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره منطقه‌ آزاد انزلی گفت: ۱۴ اسکله همچنین یک موج شکن بزرگ طراحی شده است‌ و علاوه بر تکمیل آنها نیاز به ساخت سردخانه داریم که احداث آن بهترین فرصت برای کشاورزان منطقه است تا به صورت کشت گلخانه‌ای فعالیت داشته باشند.

وی عنوان کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه بر اینکه می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد و کشاورزان در این حوزه مشغول به فعالیت شده و تولید خود را به‌روز کنند، در زمینه صادرات نیز می‌توانند حضور فعال داشته باشند که رونق بیش از پیش منطقه آزاد انزلی را به دنبال دارد؛ این در حالی است که در این بخش تا کنون فعالیتی صورت نگرفته است.

فرهادی گفت: یک شهرک با ۱۶۰ کارخانه در منطقه وجود دارد که ۹۵ درصد آن فعال است و این نشان دهنده این است که منطقه آزاد می‌تواند کمک کار مدیریت استان باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی هستند که از این تعداد ۲۰۰ نفر در بحث ریالی ارزیابی شدند و توان اجرای پروژه‌ها را دارند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص تکمیل راه آهن رشت – انزلی گفت: این راه آهن در مجموع ۳۵ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده و ۲۱ کیلومتر باقی مانده است.

فرهادی با بیان اینکه تملک اراضی همچنین عمده پل های مسیر انجام شده است، تصریح کرد: دو کیلومتر از انجام طرح به عهده منطقه آزاد انزلی بود که صد درصد فعالیت ما در حوزه راه آهن به انجام رسیده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×