» آخرین اخبار » گیلان » ۴۰۰ سرمایه گذار در انتظار تایید مصوبه توسعه منطقه آزاد انزلی

۴۰۰ سرمایه گذار در انتظار تایید مصوبه توسعه منطقه آزاد انزلی

مرداد ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی داریم، افزود: به دلیل محدودیت زمین در این منطقه سرمایه گذاران معطل هستند.

لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی پس از یک بار رد شدن در شورای نگهبان، با اصلاحاتی دوباره در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ارجاع آن از شورای نگهبان و بررسی مجدد، این مصوبه جدید را رد کرد.

سید کاظم دلخوش، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دولت و مجلس بیش از چهار سال برای اضافه شدن بخش هایی به منطقه آزاد انزلی پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی داریم، افزود: به دلیل محدودیت زمین در این منطقه سرمایه گذاران معطل هستند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مختلف مجلس درباره اضافه شدن بخش هایی به منطقه آزاد انزلی و رفت و برگشت آن در شورای نگهبان، گفت: هم شورای نگهبان و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام دو اشکال به مصوبه مجلس گرفتند که شامل مشکلات زیست محیطی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می شود.

دلخوش، با بیان اینکه هر دو اشکال را در مجلس برطرف و مجددا مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم، متذکر شد: شورای نگهبان هنوز رسیدگی کامل به مصوبه انجام نداده، اما گروه نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام به برگزاری نشست با شورای عالی مناطق آزاد کرده و در آن جلسه دیدگاه های مثبتی درباره منطقه آزاد انزلی و سایر مناطق آزاد ارائه نشده، در حالی که اشکالات را برطرف کردیم.

وی مجمع تشخیص مصلحت نظام را مسئول رسیدگی به اختلاف مجلس و شورای نگهبان دانست و یادآور شد: مجلس هم نظرات شورای نگهبان و هم نظرات مجمع تشخیص مصلحت را تامین کرده و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم که برای ما مهم است و باید به مجلس ارسال شود؛ این در حالی است که نظر مجمع تشخیص وجهه قانونی ندارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×