» آخرین اخبار » گیلان » برپایی ۲۴ موکب اربعین گیلان در عراق

برپایی ۲۴ موکب اربعین گیلان در عراق

مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با بیان اینکه در اربعین امسال ۲۵ موکب ثبت شده از استان گیلان داریم، گفت: امسال به واسطه گرمای هوا دغدغه اسکان و آب و وسائل خنک کننده را داریم.

مجید دوهندو در جلسه ستاد اربعین استان گیلان، با بیان اینکه در اربعین امسال ۲۵ موکب ثبت شده از استان گیلان داریم، اظهار کرد: موکب های گیلان نیازند حمایت همه جانبه هستند تا پذیرایی مناسبی را از زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

وی نخستین موکب گیلان را در آستارا دانست و افزود: این موکب پذیرای زائران قفقازی است؛ همچنین یک موکب فرهنگی در آستارا بر پا خواهیم کرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه دومین موکب استان در لوشان برپا خواهد شد، تصریح کرد: امسال مرزی که برای اعزام زائران گیلان به کربلا تعیین شده، استان کرمانشاه و مرز خسروی است.

دوهندو از برپایی موکب شهرستان رودسر در مرز خسروی خبر داد و بیان کرد: امسال به واسطه گرمای هوا دغدغه اسکان و آب و وسائل خنک کننده را داریم و موکب های عراقی پذیرایی از زائران را به خوبی انجام می دهند و مشکلی در این بخش نداریم.

وی با بیان اینکه ۲۴ موکب گیلان در کشور عراق برپا می شود، اضافه کرد: ۸۰ درصد موکب های گیلان آماده اعزام به عراق هستند و باید مشکلات مربوط به آرد جهت پخت نان در موکب ها و سوخت را برطرف کنیم. همچنین کلیه موکب ها ناظذ بهداشتی و گروه های پزشکی و دارویی خواهند داشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×