» دسته‌بندی نشده » اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مرداد ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) نوزدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، با گرامیداشت یاد سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی گفت: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت (ع)، از امنیت و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلام اند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.

رئیسی جمهور با اشاره به نامگذاری هجدهم مرداد به نام شهدای مدافع حرم در تقویم رسمی کشور، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، پاسداران حریم اسلام هستند که در مظلومیت، جانانه از ارزش‌ها دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، جواد اوجی وزیر نفت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی و سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دیپلماسی فعال دولت سیزدهم امکان پرتاب ماهواره “خیام” را فراهم کرد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با یادآوری اینکه کار اصلی ساخت ماهواره “خیام” از پنج سال پیش شروع شده بود و نزدیک به یک سال بود که از آماده شدن آن می‌گذشت ،اما مشکلات جدی برای پرتاب آن وجود داشت تصریح کرد که در دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال و در سایه روابط خوب بین ایران و روسیه توانستیم این ماهواره را با ماهوره بر بسیار مطمئن پرتاب کنیم.

وی همچنین با اشاره به نگرانی های جدی خانواده های ایرانی درباره دسترسی به محتواهای ممنوع در جمهوری اسلامی، افزود: ما به کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را فعال کردیم که صرفا دسترسی به محتواهای مستهجن و غیراخلاقی یا خشونت بسیار شدید توسط خود پلتفرم های جستجو فعال شود و بحث قفل کودک مطرح نیست.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تورم تحت کنترل است

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با انتقاد از رسانه‌هایی که ارقام غیرمستند درباره وضعیت اقتصادی کشور در این روزها منتشر می‌کنند گفت: متاسفانه در رسانه‌ها از داده‌های غلط گاهی استفاده می شود که فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی جامعه ندارد.

وی توضح داد که در فاصله بین اردیبهشت تا تیرماه به لحاظ شاخص‌های قیمتی فشار بیشتری روی مردم بود و شاخص‌های تورمی هم این را نشان می دهد، اما مسیر تحت کنترل است و همانطور که تورم تیرماه کاهش داشت در مرداد هم همین کاهش را نسبت به تیرماه شاهد خواهیم بود. در بهار ۱۴۰۱ پایه پولی کشور ۶ درصد افزایش یافته است در حالی که در ۱۴۰۰، ۹ درصد بود یا دولت در بهار امسال  با یک پنجم تنخواه بودجه‌ای سال گذشته خودش تمام هزینه‌ای مصرفی اش را مدیریت کرد اینها نشان می دهد که این دست مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

فراورده های نفتی تحریم ناپذیر است/ در فروش محصولات پتروشیمی مشکلی نداریم

جواد اوجی وزیر نفت توضیحاتی را در خصوص شرایط احداث پتروپالایشگاه ها ارائه کرد و گفت: در فروش محصولات پتروشیمی و فراورده های نفتی مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مستحضر هستید که فراورده های نفتی تحریم ناپذیر است و امروز شاهدیم که در فروش محصولات پتروشیمی و فراورده ها مشکلی نداریم. از طرفی اشتغال زایی بالایی هم وجود دارد. با اجرای این پروژه ها براساس برآوردی که کردیم در دوره ساخت و احداث این پتروپالایشگاه ها بالغ بر ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار می شوند. این نیت و قصد در دولت سیزدهم وجود دارد و به سمتی می رویم که از خام فروشی جلوگیری کرده و با تبدیل نفت خام به ارزش افزوده خوراک برای صنایع پتروشیمی فراهم شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از تاکید دوباره وزیر ارشاد بر نمایش قانونی فیلم ها در جشنواره ها تا ماجرای نوید محمدزاده

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که اکنون ممنوع‌الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها تأکید کرد: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش ما این است که محرومیت‌هایی که احیاناً بازیگران پیدا می‌کنند به اکران فیلم لطمه نزند. اکران فیلم متعلق به تهیه‌کننده و مجموعه ای از عوامل فیلم تا سینمادارها است و این حتماً نباید اتفاق بیفتد.

وی همچنین تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد حتماً از نظر ما مشمول محدودیتهای قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشاتی صورت می‌گرفته است اما من به همکاران تاکید کردم که در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نگیرد. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم اما قانون باید رعایت شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تصویب سه آیین‌نامه در هیات دولت برای تحقق اهداف شعار سال

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت مصوبات امروز هیات دولت در زمینه عمل به شعار سال را اعلام و تشریح کرد و اظهار کرد: مصوبات متعددی امروز به تصویب هیات وزیران رسید که از جمله آن‌ها سه آیین‌نامه در راستای تسریع تحقق فرمان رهبری انقلاب در نامگذاری سال در حوزه‌های مختلف بود که حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در وزارت اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت و علوم بود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

میزان افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به نتیجه نرسیده است

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: دولت مسئولیت میزان افزایش حقوق بازنشستگان را به وزاری عضو هیات امنای تامین اجتماعی سپرد که این موضوع در بررسی های گذشته هنوز به نتیجه و جمع بندی نرسیده است.

وی همچنین ادامه داد:  میزان افزایش حقوق بازنشستگان مستلزم بررسی بیشتر است. با توجه به منافع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی هستیم که هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری این موضوع بررسی و نتیجه نهایی اعلام می شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دارندگان مجوز استخراج رمز ارز می‌توانند برای واردات با رمز ارز اقدام کنند

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی درباره ثبت سفارش خارجی و تجارت خارجی با استفاده از رمز ارزها گفت: موضوع ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها اواخر سال گذشته بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد و داراندگان رمز ارز که استخراج را قانونی انجام دهند، می توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات ارایه کنند. رویه‌ این کار بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شده است و الان در مرحله اجرا قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد میانگین روزانه حدود دو میلیون روبل در این بازار معامله شده است. البته اول کار است و در آینده نزدیک افزایش می یابد. هنوز موضوع ارز اربعین به جمع بندی نهایی نرسیده است. الان روی دینار عراق داریم کار می کنیم. امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم که امسال هم که هم وطنان به سفر اربعین مشرف می‌شوند، بتوانند از ارز دینار استفاده کنند. زیرساخت‌های آن در حال تهیه است و به موقع خود اطلاع رسانی می شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

واگذاری ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس تا پاییز ۱۴۰۱

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت درباره زمان واگذاری باقی‌مانده سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهارکرد: سازمان خصوصی سازی با همکاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال تلاش مستمر برای واگذاری سهام دو باشگاه هستند. اگر تا آخر تابستان این واگذاری سهام اتفاق نیفتد، تا پاییز این هدف محقق می‌شود. تمام تلاش ما این است که سریع‌تر ۵۱ درصد سهام واگذار شود ولی همه موارد اداری و مالی هم باید فراهم شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×