» آخرین اخبار » گیلان » رشد بیش از ۵۸ درصدی اهدای خون گیلانی‌ها در دهه اول محرم

رشد بیش از ۵۸ درصدی اهدای خون گیلانی‌ها در دهه اول محرم

مرداد ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان از اهدای خون ۳۸۱۷ گیلانی در دهه اول محرم امسال و رشد ۵۸.۹۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.  

دکتر گیتی ایزدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن قدردانی از مشارکت مردم در پویش اهدای نذر خون همزمان با دهه اول محرم، اظهار کرد: امسال در در دهه اول محرم ۴۴۸۸ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸۱۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸.۹۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۶۲۸ نفر از اهداکنندگان آقا و ۱۸۹ نفر از اهداکنندگان خانم بودند، افزود: از این تعداد ۱۹۰۷ نفر اهدا کننده مستمر و ۱۲۳۷ نفر اهداکننده باسابقه بودند و همچنین ۶۷۳ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه در دهه اول محرم به واسطه نذر خون میزان مراجعه و به دنبال آن اهدای خون نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است لذا با توجه به اینکه اجرای پویش نذر خون همچنان ادامه دارد، از مردم نوعدوست استان گیلان دعوت می‌کنیم که اهدای خون را تنها به روزهای خاص از جمله تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×