» آخرین اخبار » گیلان » ۲۳ واحد صنفی املش پلمب شد
۲۳ واحد صنفی املش پلمب شد

۲۳ واحد صنفی املش پلمب شد

شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰

رضا صفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با اشاره به نظارت و کنترل بیشتر بازار کالاهای اساسی در پنج ماهه نخست امسال اظهار کرد: یک هزار و ۴۲۳ فقره بازرسی از واحدهای صنفی املش صورت گرفت که ۱۹۲ مورد تذکر و اخطار شفاهی و ۲۱ مورد اخطار کتبی به ثبت رسید. 

وی با بیان اینکه تعداد ۲۳ مورد پلمب واحدهای صنفی و ۳۳ مورد تخلف تعزیری طی این مدت به ثبت رسید، افزود: واحدهای صنفی متخلف ۳۸ میلیون و ۴۱۷ هزار ریال جریمه نقدی شدند. 

رئیس اداره صمت املش با بیان اینکه گرانفروشی، کم‌فروشی و توزیع کالا خارج از شبکه رسمی بیشترین تخلفات ثبت شده بوده است، تصریح کرد: رصد و پایش مستمر بازار، بررسی هر گونه افزایش غیرمتعارف قیمت و برخورد با تخلفات احتمالی از اولویت‌های بازرسان سازمان صمت است. 

وی با اشاره به ۹۳ مورد بازدید از برداشت مصالح معدنی گفت: ۵۲ مورد از واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان بازدید شد. 

صفرزاده با اشاره به ۱۸۳ مورد بازدید از نانوایان شهرستان املش بیان کرد: ۱۷ مورد تخلف در حوزه کم فروشی، میزان آرد و موارد بهداشتی از نانوایان به ثبت رسید. 

وی از توزیع ۴۲ هزار و ۷۸۵ کیسه آرد بین ۸۳ نانوایی در سطح املش خبر داد و افزود: تعداد سه هزار و ۵۰ کیسه آرد بین ۳۹ روستا خانه پز این شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره صمت املش استقرار اداره تعزیرات حکومتی را از نیازهای اساسی این شهرستان خواند و افزود: فعالیت تعزیرات حکومتی در این شهرستان می‌تواند در برخورد و کاهش تخلفات نقش مهمی داشته باشد. 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد میدان تره و بار برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در املش گفت: با توجه به جمعیت بیش از ۴۳ هزار نفری این شهرستان ایجاد میدان تره و بار در جهت تامین نیازهای محصولات کشاورزی شهروندان، کاهش دست واسطه‌ها و تثبیت قیمت‌ها ضروری است. 

صفری ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد مردم را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب خواند و بیان کرد: کمبود زمین در راستای توسعه صنعت شهرستان املش یکی از چالش‌های استقبال از سرمایه گذاران صنعتی و ایجاد اشتغال در این حوزه است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×