» آخرین اخبار » گیلان » بستری ۳۳۱ بیمار کرونایی در گیلان/ لزوم تزریق دز چهارم

بستری ۳۳۱ بیمار کرونایی در گیلان/ لزوم تزریق دز چهارم

مرداد ۱۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۱۰۶ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان بستری هستند و حال ۴۵ نفر وخیم است.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی موارد سرپایی و بستری ابتلا به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: تاکید ما بر تزریق دزهای سوم و چهارم است.

وی با بیان اینکه کلیه گروه های سنی واجد شرایط دریافت واکسن می توانند اقدام به تزریق دز یادآور کنند، افزود: افرادی که بیش از شش ماه از دز سوم یا چهارم آنان گذشته باید دز یادآور بزنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تزریق دز یادآور را عامل کاهش ابتلا و کاهش شدت بیماری  کاهش مدت بستری دانست و گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز سوم و بیش از سه درصد این جمعیت دز چهارم را تزریق کردند.

مهرابیان از بستری شدن ۱۰۶ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان بستری هستند و حال ۴۵ نفر وخیم است.

وی همچنین از ترخیص ۸۸ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و متذکر شد: رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مهمترین راهکار مقابله با کروناست.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×