» آخرین اخبار » گیلان » راتون راهکاری برای جبران افزایش قیمت تمام شده تولید برنج

راتون راهکاری برای جبران افزایش قیمت تمام شده تولید برنج

مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: آستانه برندی معتبر برای برنج گیلان است و برای جبرن افزایش قیمت تمام شده تولید برنج توصیه می کنیم برنجکاران پرورش راتون را جدی بگیرند.

مهرداد محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برداشت برنج در آستانه هنوز شروع نشده است، اظهار کرد: در بیش از ۹۰ درصد از مزارع برنج آستانه خوشه دهی گزارش شده است و به زودی برداشت برنج در این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص تاثیر بارش باران بر وضعیت شالیزارهای آستانه افزود: هیچ ورسی در شالیزار آستانه رخ نداده است و خسارتی در این زمینه نداشتیم.

محمدی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده و شواهد عینی یقینا امسال افزایش تولید برنج سفید در آستانه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه قیمت فروش برنج بالا رفته است اما شاهد افزایش هزینه های تمام شده تولید برنج نیز هستیم، برخی از کشاورزان آستانه برنامه دارند پس از برداشت برنج پرورش راتون انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: پرورش راتون درآمدی کم هزینه است که افزایش قیمت تمام شده تولید برنج را جبران می کند و علاوه بر این بر میزان تولید برنج سفید شهرستان نیز می افزاید.

وی افزود: برنجی و راتونی که در شهرستان آستانه اشرفیه تولید می شود از با کیفیت ترین برنج ها است و دلیل این کیفیت خوب آبرفتی بودن خاک شالیزارهای این شهرستان است.

محمدی گفت: با توجه به اینکه به زمان برداشت برنج نزدیک می شویم و به دلیل عرضه زیاد، قیمت برنج ممکن است به نفع کشاورزان نباشد. ضروری است از هم اکنون تدابیری برای کنترل قیمت های برنج آستانه اندیشیده شود تا کشاورزان بتوانند سود لازم را از رنجی که برای تولید برنج بردند، کسب کنند.   

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×