» آخرین اخبار » گیلان » نیازمند ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید هستیم

نیازمند ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید هستیم

مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: طول شبکه ریلی با احتساب خطوط اصلی و فرعی حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید است.

عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور در دیدار با استاندار گیلان، به اهمیت راه آهن گیلان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره کرد و بهره برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی را برنامه بلند مدت توسعه راه آهن در کشور دانست.

وی گفت:‌ در حال حاضر طول شبکه ریلی با احتساب خطوط اصلی و فرعی حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور، راه آهن گیلان را از پروژه های مهم ریلی ایران خواند و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون، خاطرنشان کرد: جهت تکمیل راه آهن رشت – کاسپین نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه زیرساخت استان به ویژه راه آهن رشت – کاسپین و آزادراه رشت – قزوین تاکید و اظهار کرد: پروژه راه آهن آنچنان با اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه به ضرورت تکمیل قطعه رشت – آستارا تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات جهت اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود به صورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارائه گزارش های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، بیان کرد: وظیفه خود می دانم که جهت تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و پیمانکاران تمام تلاش خود را به کار ببندم.

عباسی تکمیل راه آهن در گیلان را اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی خواند و گفت: در اجرای پروژه ها، توجه به تامین و پرداخت به موقع حقوق کارگران یک ضرورت است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×