» آخرین اخبار » گیلان » سیر نزولی کرونا در گیلان با وضعیتی شکننده
سیر نزولی کرونا در گیلان با وضعیتی شکننده

سیر نزولی کرونا در گیلان با وضعیتی شکننده

شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با نگاهی اجمالی به نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، رنگ‌بندی‌های وضعیت بیماری کرونا در استان نشان‌دهنده کاهش شمار مبتلایان و فوتی‌ها ناشی از بیماری کرونا در گیلان است.

ماسک وضعیت کلی استان گیلان را نارنجی نشان می‌دهد هرچند شهرستان‌های لنگرود، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و بندرانزلی همچنان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

استان گیلان نسبت به دو استان شمالی دیگر تعداد شهرستان‌های با وضعیت هشدار بیشتری دارد که این نشان می‌دهد گردشگر پذیر بودن و قرابت این استان با استان‌های مرکزی کشور به‌ویژه قزوین، البرز و تهران در افزایش شمار بیماران مؤثر است.

به‌طورکلی شمار مبتلایان، مراجعان سرپایی، بستری و همچنین فوتی‌های کرونا در استان گیلان نزولی و رو به کاهش است. در حال حاضر ۲۰۰ نفر به‌صورت روزانه به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و این در حالی است که در روزهای نخست پیک پنجم، شمار بستری‌شدگان در مراکز درمانی به حداقل ۵۰۰ نفر می‌رسید.

آن‌طور که فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اذعان کرده آمارهای یک هزار و ۷۷ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند که از بین این بیماران ۱۸۱ تن طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

این مسؤول دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته، از مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۹۵ نفر بدحال و ۱۷۱ نفر دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شهروندان رشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بی‌توجهی برخی از شهروندان بسیار ابراز تأسف کرده و خواهان برخورد متناسب با هنجارشکنان هستند.

آن‌ها می‌گویند اعمال محدودیت‌های کرونایی به‌تنهایی کافی نیستند و دولت باید تسهیلات حمایتی را به مردم ارائه کند تا بی‌جهت در اماکن پرتردد حضور پیدا نکنند.

البته تسریع در واکسیناسیون نیز از دیگر دغدغه‌های شهروندان گیلانی است که با ورود محموله میلیونی واکسن به کشور، این دغدغه تا حدودی مرتفع شده هرچند هنوز به‌صورت صددرصدی تحقق‌نیافته است.

مبتلایان کرونا در استان طی روزهای اخیر روند کاهشی را طی می‌کند اما همچنان وضعیت شکننده است و به نظر می‌رسد پیک ششم کرونا درصورتی‌که مردم رعایت نکنند، دوباره در استان شکل خواهد گرفت.

شکنندگی وضعیت کرونا در گیلان و هر استان آلوده به این ویروس و عفونت‌های ناشی از آن بیش از هر زمان دیگری نیازمند مراقبت جدی پروتکل‌های بهداشتی است؛ پروتکل‌هایی که رعایت آن، جان خود و هم نوعانمان را در امان نگه می‌دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×