» آخرین اخبار » گیلان » پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای وحدت آفرینی بین مسلمین
پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای وحدت آفرینی بین مسلمین

پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای وحدت آفرینی بین مسلمین

مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: حضور مردم از نقاط مختلف جهان و با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع دینی جهانیان، فرصت عظیمی برای وحدت آفرینی بین مسلمین به وجود آورده و ضروری است تا با بصیرت افزایی، زمینه تقویت روحیه مقاومت اسلامی و ظلم‌ستیزی را فراهم آوریم.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه ستاد اربعین شهرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و شهادت بزرگترین احیاءگر دین رسول الله(ص) و یاران پاکش، اظهار کرد: اگر قیام امام حسین(ع) شکل نمی‌گرفت، بسیاری در موقعیت‌های حساس تاریخی منحرف می‌شدند؛ بنابراین نخستین رسالت دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین انتقال درست پیام عاشورا می‌باشد.

وی ویژگی اصلی آئین معنوی پیاده روی اربعین حسینی را در مردم محور بودن آن دانست و استفاده از ظرفیت مردمی این مراسم در انتقال نسل به نسل فرهنگ عاشورا و تبیین علل، چرایی و لزوم برپایی قیام امام حسین(ع) علی‌رغم یقین ایشان به شهادت را مهم ارزیابی کرد.

امام‌پناهی افزود: در برهه حساس کنونی و با وجود حجم انبوه تبلیغات ضد دینی محافل صهیونیستی و استکباری، ضروری است تا تمامی دستگاه‌های اجرایی، اصناف، معتمدین و بزرگان هیات‌ها و امناء مساجد، با هم‌افزایی سهمی در برپایی باشکوه اربعین داشته و یاریگر موکب‌ها باشند.

فرماندار رشت خواستار تلاش متولیان در ایجاد فرصت‌های بیشتر علمی و مطالعاتی برای بررسی ابعاد گوناگون قیام مسلحانه و احیاگرانه مهمترین شهید امر به معروف، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گردید.

وی تحریف‌زدایی و بیان حقایق در حوزه معارف دینی اسلامی را از مهمترین موضوعات در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه‌های هدفمند دشمن برشمرد و گفت: حضور مردم از نقاط مختلف جهان و با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع دینی جهانیان، فرصت عظیمی برای وحدت آفرینی بین مسلمین به وجود آورده و ضروری است تا با زمان شناسی، بصیرت افزایی و تکیه بر اعتقادات مشترک دینی، زمینه نزدیکی هرچه بیشتر دل‌های ارادتمندان اهل بیت(ع) و تقویت روحیه مقاومت اسلامی و ظلم‌ستیزی را فراهم آوریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×