» آخرین اخبار » گیلان » گیلان؛ میزبان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار

گیلان؛ میزبان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار

مرداد ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان از میزبانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار خبر داد و گفت: این جشنواره به دو شکل صحنه ای و عروسکی خواهد بود.

محمدرضا داوطلب در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه در اجرای برنامه‌ریزی فرهنگی برای تقویت تئاتر کودک و نوجوان در حوزه ایثار و شهادت از برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به دو شکل صحنه ای و عروسکی خواهد بود.

وی محوریت این جشنواره را با موضوع گفتمان ایثار و شهادت در دو بخش کودک و نوجوان دانست و افزود: جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا و ایثارگران و شهدای محور مقاومت(شهدای مدافع حرم) و سبک زندگی ایثارگرانه از موضوعات مدنظر این جشنواره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان آثار نمایشی کودک و نوجوان را ویژه گروه سنی الف(مخاطبان شش تا ۹ سال) و ب(مخاطبان ۱۰ تا ۱۵ سال) دانست و متذکر شد: ایثار اجتماعی در دوران معاصر، جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر و جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب از دیگر موضوعات است.

داوطلب، ضمن دعوت هنرمندان این عرصه در این جشنواره، گفت: آدرس دبیرخانه این رویداد ملی به زودی اعلام عمومی می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×