» دسته‌بندی نشده » کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در خوانسار محسوس است

کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در خوانسار محسوس است

مرداد ۶, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار گفت: شهرستان خوانسار جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد، اما کمبود فضاهای فرهنگی و هنری برای علاقه‌مندان این عرصه مشکل‌ساز شده است.

هادی بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین چالش‌های پیش روی حوزه فرهنگ در شهرستان خوانسار، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگ و هنر شهرستان خوانسار کمبود فضاهای فرهنگی و هنری و هزینه‌های بالای اجاره و تأمین فضا برای آموزشگاه‌های آزاد و مؤسسات فرهنگی و هنری است که این مشکل سبب می‌شود که اهالی فرهنگ و هنر نتوانند فعالیت‌های خود را به شکل بهتری انجام دهند.

وی افزود: ناشران شهرستان به دلیل محدود بودن متقاضیان در این حوزه دچار مشکل هستند که البته تلاش می‌کنیم مشکلات آنان را با ارائه راهکارهای عملی و اصولی مرتفع کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار، گفت: به لحاظ بیمه، تعداد قابل توجهی از هنرمندان در سال گذشته و چند ماه اخیر به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده‌اند و معرفی‌نامه آنها به تأمین اجتماعی جهت بیمه صادر شده است. 

بیاتی تصریح کرد: در حال حاضر حدود  ۷۰ درصد هنرمندان حائز شرایط این شهرستان تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار گرفته‌اند و عضویت سایر هنرمندان دارای شرایط در صورت مراجعه و تکمیل پرونده، پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان خوانسار به لحاظ پیشینه، قدمت و جایگاه ویژه‌ای که در عرصه‌های مذهبی،  فرهنگی و هنری دارد نیاز به زیرساخت‌های گسترده‌تری هم به لحاظ فضاهای مورد نیاز و هم به لحاظ تأسیس مؤسسات، آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری دارد که برای رسیدن به این مهم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×