» دسته‌بندی نشده » اصلاح ویژه آیین‌نامه‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری

اصلاح ویژه آیین‌نامه‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری

مرداد ۶, ۱۴۰۱ 0۰


محمدمهدی اسماعیلی گفت: از آغاز دولت جدید اصلاح ساختارها و آیین‌نامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری هم‌اکنون در حوزه‌های مختلفی چون سینما، موسیقی و کتاب به عنوان یک دستور کار ویژه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ عصر روز چهارشنبه، پنجم مردادماه، در همایش مدیران کل ارشاد استان‌های مختلف که در مجموعه فرهنگی «باغ زیبا» تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تعامل مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها با هسته‌های اصلی انقلاب اسلامی گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه، اهالی مسجد و نمازگزاران متدین نمازهای جمعه همگی از هسته‌های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها باید برای تعالی حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها بیشترین بهره را برده و با همدلی و همیاری همه دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام جمهوری اسلامی، وضعیت فرهنگ و هنر شهرهای مختلف به بالاترین سطح ممکن برسد.

او در ادامه با اشاره رویکرد حمایتی دولت مردمی از حوزه فرهنگ بیان کرد: دولت مردمی و شخص رئیس جمهور محترم اهتمام ویژه‌ای نسبت به حمایت از اهالی فرهنگ و هنر دارد و این دولت بیشترین همراهی را با مجموعه فرهنگی کشور دارد.

اسماعیلی در ادامه به اهمیت  تقویت منابع انسانی کار آمد و انقلابی در  مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و اظهار کرد: این مسأله باید به ریل گذاری جدید این وزارت‌خانه بدل شود و برای دستیابی به این مهم به یک برنامه زمانبندی شده نیاز داریم. همچنین اصلاح ساختارها و آئین نامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری هم اکنون در حوزه‌های مختلفی چون سینما، موسیقی و کتاب آغاز شده است و امیدواریم این روند تا محقق شدن ساختار مدنظر ادامه یابد.

وزیر فرهنگ در پایان با تاکید بر توسعه چتر حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه اهالی فرهنگ و هنر گفت: وزارت فرهنگ، خانه هنرمندان و اهالی فرهنگ است و در دوره جدید تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هنرمندان بخش‌های مختلف با کمترین دغدغه و مشکل فعالیت‌های خود را به سرانجام برسانند.

دومین همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌های مختلف در دوره جدید وزارت فرهنگ عصر چهارشنبه با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×