» آخرین اخبار » گیلان » استعفای شهردار به معنی تعویق اقدامات نیست
استعفای شهردار به معنی تعویق اقدامات نیست

استعفای شهردار به معنی تعویق اقدامات نیست

شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت در سالن اجتماعات سازمان آتش‌نشانی شهرداری اظهار کرد: امروز قرار است فردی را که ماه‌ها برای شهرداری زحمت کشید، تودیع  و فردی را که سال‌هاست در بخش‌های مختلف شهرداری رشت مشغول به فعالیت است معارفه کنیم.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری به‌عنوان دولتی محلی در بسیاری از شهرهای دنیا مشغول فعالیت است، افزود: در بسیاری از کشورها شورا و شهرداری بیشترین اختیارات را در حوزه مدیریت شهری دارند اما متأسفانه در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و ما در تلاشیم تا به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جایگاه به‌خوبی تعریف شود.

وی با تأکید بر تلاش مضاعف برای رفع کمبودها گفت: شهردار باید تهدیدها و فرصت‌ها را شناسایی کرده و به بهترین نحو مشکلات را مدیریت و برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت هرگونه بهانه برای خدمت نکردن را مورد سرزنش قرارداد و بیان کرد: مردم در انتخابات برگزارشده افرادی را به‌عنوان نیروهای انقلابی و ارزشی انتخاب کردند و حالا نیز  انتظار دارند به‌طور جهادی کار و خدمت انجام  شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه اعضای شورای ششم رشت نمی‌خواهند اشتباهات گذشته تکرار شود، افزود: انتخاب شهردار رشت در دومین جلسه کاری شورای ششم، با برگزاری جلسات متعددی پیش از شروع فعالیت رسمی شورا بررسی و انجام شد.

وی به انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت اشاره کرد و گفت: تمامی اعضای شورای ششم رشت در این مسیر هم‌نظر بودند و در موضوع انتخاب شهردار رشت نیز همین‌گونه عمل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهردار رشت هیچ مشکلی با اعضای شورا ندارد، تصریح کرد: برای تصدی جایگاه سرپرستی شهرداری رشت، چند گزینه دیگر نیز مطرح بودند که هرکدام نیز شایستگی‌هایی داشتند اما نگاه ما به دوران سرپرستی نگاه دوران گذار نیست.

کارگرنیا با تأکید بر اینکه نباید در روند خدمت‌رسانی خللی ایجاد شود، بیان کرد: مردم هنوز اعتمادشان به شورا و شهرداری جلب نشده و نباید به‌نوعی اقدام شود که شهروندان به این باور برسند که با استعفای شهردار و شروع دوران سرپرستی، کارها به تعویق افتاده است.

 وی با اشاره به اینکه تکریم شهروندان باید همواره موردتوجه باشد، گفت: نگاه به ارباب‌رجوع نباید طلبکارانه باشد و از مدیران شهرداری انتظار داریم که دراین‌باره نظارت بیشتری داشته باشند و امیدواریم با عملکرد خوب بتوانیم اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه از سرپرست شهرداری رشت انتظار تحولات سازنده داریم، افزود: در برخی از بخش‌های شهرداری شاهد فربه‌شدن هستیم و نیرو تحرک لازم را ندارد و نواحی شهرداری رشت باید بیشتر تقویت شوند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر نواحی شهرداری رشت کمترین نیرو را در اختیار دارد افزود: قدرت از مناطق  باید به نواحی شهرداری منتقل شود و در این حوزه نیازمند  توجه به محله محوری و مسجد محوری هستیم.

وی با بیان اینکه درگذشته برای راه‌اندازی سرای محلات هزینه فراوانی پرداخت شد، تصریح کرد: درنهایت به‌واسطه برخی از اشتباهات سرای محلات تعطیل شد و این در حالی است که می‌توانیم از فضای محلات و مساجد محله برای ارتباط مستمر و  رفع مشکلات شهروندان استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه توزیع خدمات باید عادلانه در محلات رشت انجام شود، گفت: نباید فقط به‌واسطه رابطه‌ها خدمات توزیع شود و انتظار داریم با مشارکت محلات نیازسنجی‌ها انجام و خدمات عادلانه توزیع شود.

کارگرنیا با تأکید بر اینکه در زمان بروز بحران می‌توانیم از ظرفیت محله محوری و مسجد محوری استفاده کنیم، بیان کرد: با مشارکت شهروندان می‌توانیم مشکلات حوزه مدیریت شهری را احصا کرده و با شناخت بهتر در رفع آن اقدام کنیم.

شورای رشت شورای عقلانیت و کار است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جایگاه امروز رشت در شأن شهروندان بافرهنگ این شهر نیست، اظهار کرد: شورای ششم رشت شورای عقلانیت و شورای کار است، شورای ششم تمام تلاش خود را برای رساندن  شهر رشت به جایگاه واقعی‌اش به کار گرفته است.

 سید حسین رضویان با بیان اینکه امروزه شهر رشت مطلوب شهروندان و مسؤولان نیست، افزود: هم‌اکنون ما در یک مقطع بسیار حساس قرار داریم و با تمام خدماتی که در رشت شکل‌گرفته است، این شهر به‌هیچ‌عنوان مطلوب شهروندان نیست.

علی بهارمست، سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه به عزم جدی مجموعه شهرداری رشت به‌منظور رفع مشکلات و حرکت در مسیر توسعه تأکید کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×