» آخرین اخبار » گیلان » آغاز مهاجرت «خوتکا» به گیلان
آغاز مهاجرت «خوتکا» به گیلان

آغاز مهاجرت «خوتکا» به گیلان

شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داده که پیش‌قراولان پرندگان مهاجر در سال جاری مهاجرت خود را به تالاب‌های سطح استان آغاز کرده‌اند.

آن‌طور که محیط بانان محیط‌زیست گیلان رؤیت کرده‌اند، هم‌اکنون پرندگان مهاجر ازجمله خوتکا پرسفید در سطح تالاب‌های استان حضور دارند.

محیط‌زیست گیلان اعلام کرده پس از ورود خوتکای پر سفید، سایر گونه‌ها ازجمله مرغابی سانان نیز در سطح تالاب‌های استان مشاهده خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان همچنین اعلام کرده که در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هرگونه پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد خواهد شد.

 این مسؤول سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین بیان کرده که در صورت توقیف سلاح حتی به‌صورت شروع به شکار توسط پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست استان، فرد خاطی امکان دریافت مجوز شکار در سال جاری را نخواهد داشت.

با توجه به آغاز مهاجرت پیش‌قراولان پرندگان مهاجر تمام پاسگاه‌های محیط‌بانی استان از آستارا تا چابکسر در حالت آماده‌باش بسر می‌برند و یگان حفاظت اداره کل استان با شماره تماس ۱۵۴۰ آماده دریافت و اقدام فوری برای گزارش‌های واصله در این خصوص است.

به گزارش فارس، خوتکا پرسفید دارای بدنی به طول ۳۷ سانتی‌متر و منقاری راست و گردنی باریک‌تر و جثه‌ای بزرگ‌تر از خوتکای معمولی است و همه‌ساله در این ایام از سرزمین‌های سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×