» دسته‌بندی نشده » موافقت اولیه کمیته‌ اسرائیلی با شهرک‌سازی‌های جدید در جنوب قدس شرقی

موافقت اولیه کمیته‌ اسرائیلی با شهرک‌سازی‌های جدید در جنوب قدس شرقی

مرداد ۴, ۱۴۰۱ 0۰


جنبش اسرائیلی “صلح اکنون” فاش کرد که یک کمیته در دولت رژیم صهیونیستی به صورت اولیه با طرحی برای شهرک‌سازی در جنوب قدس شرقی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جفعات عوفران، یکی از پژوهشگران جنبش اسرائیلی “صلح اکنون” در توییتی فاش کرد، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت (در کابینه رژیم صهیونیستی) در جلسه روز دوشنبه خود تصویب کرد که طرح ساخت واحدهای مسکونی در شهرک “قنات سفلی” در جنوب قدس شرقی برای بررسی ارائه شود.

زمانی که هر طرحی برای بررسی به کمیته اعتراضات ارائه می‌شود، مخالفان ۶۰ روز مهلت دارند مراتب اعتراض و مخالفت خود را به این کمیته اعلام کنند و در صورتی که کمیته طرح را تصویب کند، طرح برای تصویب نهایی به کمیته برنامه‌ریزی و ساخت بازگردانده می‌شود.

طرح یاد شده شامل ساخت ۱۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک قنات سفلی در شهرک فلسطینی صور باهر و در حدفاصل دو شهرک “هار حوماه” و “جفعات هاماتوس” است.

عوفران در ادامه نوشت، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت اعلام رای خود درباره یک طرح شهرک سازی دیگر شامل احداث ۴۷۳ واحد مسکونی در “جفعات هشاکید” واقع در شهرک بیت صفافا در جنوب قدس را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است.

قرار بود کمیته یاد شده دو روز پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی در اواسط ماه جاری میلادی جلسه‌ای برگزار کند اما جلسه یک هفته به تعویق افتاد و دوشنبه برگزار شد.

کمیته برنامه‌ریزی و ساخت (در کابینه رژیم صهیونیستی) وابسته به وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی است.

دولت فعلی آمریکا با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها مخالف است.

جنبش “صلح اکنون” در بیانیه‌ای مکتوب تاکید کرد، “این طرح‌ها نه فقط به روابط اسرائیل با بزرگترین همپیمانش (آمریکا) ضربه می‌زند بلکه به منافع اسرائیل و چشم‌اندازهای صلح و سازش در قدس نیز زیان وارد می‌کند”.

طبق گزارش این جنبش، بیش از ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین در حال حاضر در شهرک‌های قدس شرقی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×