» آخرین اخبار » گیلان » توزیع شیر در مدارس جدی گرفته شود

توزیع شیر در مدارس جدی گرفته شود

مرداد ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان با بیان اینکه در دراز مدت ممکن است کاهش مصرف لبنیات بر سلامت استخوان ها تاثیر بگذارد گفت: در سال تحصیلی پیش رو توزیع شیر در مدارس بین دانش آموزان جدی گرفته شود.

ابراهیم آسایش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هر چقدر قیمت محصولات افزایش یابد فروش محصولات لبنی کمتر می شود و این یعنی اینکه مردم شیر و لبنیات کمتری مصرف می‌کنند.

وی افزود: اخیرا به دلیل اختصاص چهار قلم کالای لبنی کم چرب با قیمت ارزان تر موجب شده است که گرایش مردم به مصرف این کالا ها بیشتر شود.

آسایش ادامه داد: اگر چه فروش لبنیات کم چرب افزایش یافته است اما در مجموع فروش محصولات کارخانجات لبنی همچنان کم است و تداوم این امر با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

 وی خاطرنشان کرد: ارزان تر بودن چهار قلم کالای لبنی برای این است که دهک پایین جامعه لبنیات را از سبد خانوار خود حذف نکنند و ما مکاتباتی انجام داده ایم تا در تهران برای افزایش فروش محصولات کارخانجات لبنی تدابیر لازم اندیشیده شود و به ما قول داده شده است حتما گامهای موثری در این خصوص برداشته خواهد شد.

مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان، یادآور شد: کاهش سود ناشی از فروش محصولات لبنی فقط دغدغه کارخانجات لبنی نیست و ما نگران سلامت جامعه هستیم.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از افت قد دانش آموزان نیز ضروری است در سال تحصیلی پیش رو توزیع شیر مدارس بین دانش آموزان جدی گرفته شود.

آسایش گفت: در دراز مدت ممکن است کاهش مصرف لبنیات بر سلامت استخوان ها تاثیر بگذارد و از هم اکنون باید مسئولین مربوطه به فکر باشند تا دولت در آینده متحمل درمان این کمبود مصرف لبنیات نشود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×