» آخرین اخبار » گیلان » بازگشت قرمز به نقشه کرونایی گیلان/ ۲۵۷ نفر بستری شدند

بازگشت قرمز به نقشه کرونایی گیلان/ ۲۵۷ نفر بستری شدند

مرداد ۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان گیلان خبر داد و گفت: هفت شهرستان گیلان قرمز و نارنجی شد.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه دو شهرستان رودبار و لاهیجان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان رشت، خمام، فومن، شفت و لنگرود در وضعیت نارجی هستند.

وی تالش را تنها شهرستان آبی گیلان دانست و افزود: شهرستان های آستارا، رضوانشهر، ماسال، بندرانزلی، صومعه سرا، آستانه اشرفیه، سیاهکل، املش و رودسر نیز وضعیت زرد دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: ۷ تیر پایین ترین میزان بستری های کرونایی استان را داشتیم که به عدد ۱۳ رسیده بود، اما در حال حاضر ۲۵۷ نفر به واسطه کرونا در سطح استان بستری هستند.

مهرابیان ۲۵ بیمار را در آی.سی.یو و ۲۶ بیمار را بدحال دانست و متذکر شد: همچنین ۴۲ بیمار ترخیصی طی شبانه روز گذشته داشتیم.

وی ۷.۷ درصد بستری ها را از کودکان و نوجوانان دانست و بیان کرد: ۶۴ درصد بستری های در رشت و لاهیجان هستند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد مبتلایان سرپایی و بستری‌های کرونا هر روز افزایش می‌یابد، گفت: تنها راه کاهش سرعت ابتلا به این بیماری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×