» دسته‌بندی نشده » کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی میدانی با گلوله‌های واقعی را از سر می‌گیرند

کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی میدانی با گلوله‌های واقعی را از سر می‌گیرند

تیر ۳۱, ۱۴۰۱ 1۰


همزمان با تلاش واشنگتن و سئول برای مهار برنامه‌های موشکی و اتمی در حال گسترش کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد، آمریکا و کره جنوبی آموزش‌های میدانی با استفاده از گلوله‌های واقعی را که مدت‌ها بود به حالت تعلیق درآمده بود در جریان مانورهای نظامی مشترک‌شان از سر خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و کره جنوبی قرار است ماه آینده مانورهای تابستانی سالانه مشترک‌شان را آغاز کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یون سوک-یول، رئیس جمهور کره‌جنوبی که در ماه مه زمام امور کشور را در دست گرفت متعهد شد تا مانورهای مشترک را به حالت عادی بازگرداند و قدرت بازدارندگی را در برابر کره شمالی تقویت کند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا قصد دارند ۱۱ تمرین میدانی مشترک از جمله یک تمرین میدانی در سطح تیپ انجام دهند. آنها همچنین تمرینات میدانی در سطح هنگ را برگزار خواهند کرد.

آمریکا و کره جنوبی در سال‌های اخیر به خاطر پاندمی کرونا و تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی مانورهای نظامی مشترک‌شان را کاهش داده‌اند.

این در حالی است که کره شمالی امسال به طرز بی سابقه‌ای آزمایشات موشکی انجام داده و گمان می‌رود که برای هفتمین آزمایش اتمی‌اش  هم آماده می‌شود.

وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرد: به منظور مقابله بهتر با تهدیدات موشکی رو به رشد کره شمالی که پایتخت کره جنوبی را به صورت بالقوه هدف می‌گیرند، باید توانایی‌های بازدارندگی موشکی‌مان را تقویت کنیم و برای استقرار یک سیستم رهگیری جدید اقدام نماییم.  

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×