» دسته‌بندی نشده » از تقابل جذاب و آتشین ایران با آمریکا تا گره انگلیس در جام جهانی

از تقابل جذاب و آتشین ایران با آمریکا تا گره انگلیس در جام جهانی

تیر ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است از آبان ماه در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه دوم با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز رقابت کند.

در همین رابطه سایت معتبر «الکوره» عربی در گزارشی با تیتر «گره انگلیس، درگیری آتشین عنوان گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲» به جذابیت رقابت بین تیم های گروه پرداخت.

این رسانه معتبر عربی نوشت: گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است در قطر برگزار شود، شاهد جدال جذاب تیم های انگلیس، آمریکا، ایران و ولز است که پس از مدت ها غیبت برای حضور در این رقابت ها برگشته است.

الکوره در گزارش زیر تاریخچه تقابل تیم های ولز و ایالات متحده آمریکا مقابل تیم های گروه B را مرور می کند.

*دیدارهای آتشین

تقابل آمریکا با ایران یکی از هیجان انگیزترین دیدارهای گروهی است که دو تیم در تاریخ خود تنها دو بار به مصاف هم رفته اند.

اولین و معروف ترین بازی ایران و ایالات متحده آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که ایرانی ها با نتیجه ۲-۱ پیروز شدند، سپس دو تیم در دیداری دوستانه دوباره به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این گروه همچنین با توجه به برتری تاریخی بیش از حد سه شیرها در رویارویی مستقیم، شاهد رویارویی ویژه بین تیم انگلیسی و همتای ولزی خود است.

این دو تیم برای اولین بار در سال ۱۹۴۹ در مقدماتی جام جهانی ۱۹۵۰ به مصاف هم رفتند و انگلیس (۴-۱) پیروز شد، در حالی که آخرین بازی بین آنها با برد انگلیس (۳-۰) در یک بازی دوستانه به پایان رسید.

*اولین تقابل رسمی

تیم ملی ولز اولین بازی رسمی خود را مقابل همتای ایرانی خود برگزار می کند که دو تیم در سال ۱۹۷۸ تنها یک بار در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند و اژدها با نتیجه ۱-۰ پیروز شد.

ولز همچنین اولین بازی رسمی خود را مقابل تیم ملی آمریکا انجام می دهد، جایی که آنها در یک بازی دوستانه در سال ۲۰۰۳ به مصاف هم رفتند و آمریکا با نتیجه  (۲-۰)  پیروز شد قبل از اینکه آنها در دومین بازی دوستانه در سال ۲۰۲۰ به تساوی ۰-۰ دست یافتند.

*گره انگلیس در جام جهانی

از سوی دیگر، تیم آمریکا گره انگلیسی ها محسوب می شود، چرا که تیم انگلیس تاکنون نتوانسته آمریکا را در جام جهانی شکست دهد. دو تیم در اولین بازی رسمی جام جهانی ۱۹۵۰ به مصاف هم رفتند و تیم آمریکا با نتیجه ۱-۰ پیروز شد.

این تقابل دوباره در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی تکرار شد و این دیدار با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *