» دسته‌بندی نشده » کرونا نشان داد جامعه پزشکی ما ایثارگرست

کرونا نشان داد جامعه پزشکی ما ایثارگرست

تیر ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/خراسان رضوی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا قبل از کرونا هجوم ناجوانمردانه‌ای علیه جامعه پزشکی به راه افتاده بود، گفت: قبل از کرونا مردم به ایثار پزشکان اعتقاد نداشتند و کرونا نشان داد، جامعه پزشکی ما جامعه ایثارگری هستند.

بهرام عین‌اللهی در یادواره شهدای سلامت که امروز در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در یک برهه خاص از تاریخ به سر می‌بریم و تاریخ نمایانگر فعالیت‌ها و کشور ما است. ما برهه‌های مختلفی را در کشور داشتیم ولی نقطه عطف در تاریخ کشور، بعد از انقلاب است. بعد از پیروزی انقلاب به خصوص در حوزه سلامت پیشرفت‌های زیادی داشتیم، به ویژه از زمانی که وزارت بهداشت و درمان با آموزش پزشکی ادغام شد، جهش بزرگی در حوزه سلامت کشور نیز به وجود آمد.

وی بیان کرد: در شروع انقلاب حوادث مختلفی را داشتیم و در این ۴۳ سال ابرقدرت‌ها با اعمال تحریم‌ها نگذاشتند راحت باشیم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۸ سال دفاع مقدس را داشتیم. خدمات سلامت دفاع مقدس ما، یک جلوه ممتازی بوده و با خیلی ازجنگ‌هایی که در دنیا وجود داشته، متفاوت بوده است. نقطه عطف فعالیت‌ها در ۸ سال دفاع مقدس، درمان مجروحان شیمیایی بود، زیرا هیچ زمینه‌ای در خصوص چگونگی برخورد با اینگونه مجروحان را نداشتیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: این نقطه از تاریخ نشان‌دهنده این بود که پزشکان ما همگام با رزمندگان توانستند در آن برهه زمانی حساس خدمات خود را به نحو احسن انجام دهند و به درمان و کمک رزمندگان شیمیایی بروند. پزشکانی که به دلیل خدمت در جبهه‌های جنگی خودشان هم شیمیایی شدند و از این آسیب رنج می برند.

عین‌اللهی تصریح کرد: تا قبل از کرونا هجوم ناجوانمردانه‌ای علیه جامعه پزشکی به راه افتاده بود. کرونا باوجود همه مشکلات، در کشور ما شجاعت، رشادت، ایستادگی، ایثارگری و از خودگذشتگی کادر درمان را نشان داد. قبل از کرونا مردم به ایثار پزشکان اعتقاد نداشتند و کرونا نشان داد، جامعه پزشکی ما جامعه ایثارگری هستند.

خبر در حال تکمیل است…



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×