» آخرین اخبار » گیلان » جهاد دانشگاهی روحیه جهادی در دانشگاه ها حاکم می کند

جهاد دانشگاهی روحیه جهادی در دانشگاه ها حاکم می کند

تیر ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی  روحیه جهادی در دانشگاه ها حاکم می کند و باید از این ظرفیت ارزشمند بیشتر بهره بگیریم.

خلیل بهروزی‌فر در دیدار با حمیدرضا مسکنی رییس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان که در دفتر مرکزی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ماهیتی انقلابی دارد و باید طبق ماهیتش پررنگ عمل کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در ترویج و ارتقای فرهنگ جهادی تاثیر بسزایی دارد و ما شاهد بودیم زمانی که فرهنگ غرب در دانشگاه و جامعه حاکم بود، پس از تشکیل جهاد دانشگاهی این نهاد توانست این فرهنگ را کم رنگ کند و فرهنگ بسیجی را در مراکز دانشگاهی حاکم کند.

بهروزی فر خاطرنشان کرد: هر گاه فرهنگ جهادی در جامعه ارتقا یابد دستگاه های اجرایی نیز عملکرد  بهتری منعکس می کنند و به این ترتیب برای تحقق این امر در دانشگاه ها باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره بگیریم.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در بخش آموزش و مهارت آموزی نیز فعالیت های خوبی دارد و این گونه نیست که صرفا فردی گواهینامه مهارت بگیرد بدون اینکه دوره های لازم را گذرانده باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در رشد علمی کشور نیز پررنگ عمل کرده است یادآور شد: علم و تخصص جهاد دانشگاهی در کنار فرهنگ اسلامی که دارد منجر به خدمات شایان این نهاد به نظام شده است.

بهروی فر ادامه داد: علم و ایمان دو بال جهاد دانشگاهی هستند که با رسالت مهمی که این نهاد انقلابی دارد، می تواند در پرورش نسل آینده کارنامه درخشانی را کسب کند.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان به کشور افزود: برای مقابله با این هجمه ها و شبیخون های فرهنگی باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره گرفت.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید روحیه جهادی در دانشگاهها ارتقا یابد، گفت: پر واضح است که برای حل مساله باید درک عمیقی از مساله داشت و جهاد دانشگاهی در این زمینه موثر واقع شده و خواهد شد.

بهروزی فر با بیان اینکه برای حل مشکلات زیست محیطی گیلان دستگاه های مربوطه از ظرفیت این نهاد ارزشمند استفاده کنند، گفت: با استفاده از توانمندی های جهاد دانشگاهی راه حلی اساسی برای حل مشکل محیط زیست گیلان پیدا خواهد شد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×