» آخرین اخبار » گیلان » تلاش برای کاهش حوادث ناشی از کار برای کارگران گیلان  

تلاش برای کاهش حوادث ناشی از کار برای کارگران گیلان  

تیر ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: به جد به دنبال کاهش حوادث ناشی از کار برای کارگران گیلان  هستیم.

سیاوش آقاجانی در همایش ارتقاء ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست در بخش صنعت، اظهار کرد: در همایش ارتقای ایمنی و بهداشت و محیط زیست هستیم که بحث مهمی است چون با جان و سلامت انسان در ارتباط است.

وی افزود: هدف ایمنی، بهداشت، محیط زیست درسه دستگاه مختلف دنبال می شود اما هدف نهایی یکی است و آن مقوله اچ اس ای است.

آقاجانی با بیان اینکه ایمنی برای ما از دو موضوع دیگر در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی است و همچنین ایمنی لوازم و امکانات نیز در بخش صنعت بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: بازرسان ما در هر شرایطی به دنبال ارتقای ایمنی هستند و حتی در دوران اوج کرونا مرتب صنایع رصد می شدند تا سلامتی کارگران در صنایع حفظ شود.

مدیرکل تعاون کار ور فاه اجتماعی ادامه داد: مسولان ایمنی بازوان مهمی در صنایع هستند و وظیفه خطیری دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ ایمنی پایین است و ما در این مقوله نباید ضعیف باشیم، یادآور شد: ایمنی را به صورت علمی را دنبال می کنیم و اولویت ما  برای ارتقای ایمنی ورود به بحث فرهنگ سازی و آموزش است.

آقاجانی با بیان این مطلب که به جد به دنبال کاهش حوادث ناشی از کار برای کارگران گیلان  هستیم، تصریح کرد: باید به ارتقای ایمنی، بهداشت، محیط زیست در بخش صنعت نگاه قرآنی داشته باشیم که در دین اسلام بسیار در این موارد سفارش شده است.

تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان نیز در ادامه این همایش از همراهی صاحبان صنعت گیلان برای بسترسازی محیطی امن و استفاده از انرژی های خوب قدردانی کرد و گفت: دغدغه های حوزه صنعت وظیفه اصلی ما است و این همراهی دوسویه برای ارزشمند است.

وی اضافه کرد: در حوزه انرژی برق در گیلان کمی دچار مشکل شده بودیم و گلایه مندی زیادی از سوی صاحبان صنعت داشتیم که کاملا به حق بود. سهم انرژی در بخش صنعت گیلان ۱۵ درصد است و این امر موجب شد مقداری با مشکل مواجه شدیم.

پورحیدری ادامه داد: با دغدغه مندی فراوان جلسات مختلفی تشکیل شد. علیرغم اینکه در روزهای اول از همه استان ها در تامین برق عقب بودیم، توانستیم یک هفته  بعد به استان های برخوردار نزدیک شویم.

وی افزود: قطعی های برق را  به حداقل رساندیم هر چند الان هم از این وضعیت راضی نیستیم و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل صمت گیلان تصریح کرد: با تمام گرفتاری های موجود خوشبختانه در استان فضای همدلی وجود دارد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×